2009. november 4., szerda

Rakott krumpli, ahogy én szeretem



Hozzávalók:

70-80 dkg krumpli
6 db tojás
15 dkg gyulai kolbász szeletelve
2 fej hagyma
1 nagy doboz tejföl
sajt a tetejére

A krumplikat alaposan lesikáltam, megfőztem a héjában, meghámoztam. A tojásokat szintén megfőztem, megpucováltam, amit, hogy utálok nekem valahogy nem megy a tojás főzés úgy, hogy normálisan lejöjjön a héja:((((
A tepsit megkentem vajjal, belevágtam két fej nagyobb méretű hagymát csíkokra és elősütöttem 5 percig. Erre a hagymarétegre vágtam fel az főtt krumplit, amit gondosan megsóztam, majd jöttek a tojáskarikák és a kolbászkarikák. Ezt megismételtem még egyszer. A legtetejét megkentem a doboz tejföllel, sajtot reszeltem rá és ment a sütőben 190 fokra, ahol sacc per kábé fél óra készre sült.

9 megjegyzés:

szepyke írta...

Nah, kérem! Tojáspucolás:
Csak a nagyon friss tojásnak jön le a ruhája könnyen.
A már "állott" nehezebb. Az állott lehet két napos is.Valahogy nekem mindig az jön be, hogy az aznap vett tojásnak pikk-pakk, a két napja a hűtőben lévőnek, csak két óra alatt jön le a héja.

DebiGabi írta...

Szepy,
Ez még értem is kérem szépen, bár még ezt a verziót nem hallottam.
De tessen mondani, ha nem tudom a tojást frissen vásárolni? És a frissen vásároltról honnan tudod, hogy friss???

anita írta...

szia,

nekem az vált be, hogy a megfőtt tojásra jó sok hideg vizet öntök és amíg hűl, jól megütögetem a héját, hogy befolyhasson alá a víz.

citromfű írta...

Jaj, ez most merénylet volt ellenem:) Nagyon szeretem a rakott krumplit!
Tojáspucolás nálam: főzővízbe egy nagy csipet só. Ha megfőtt a tojás, akkor áztatás hideg vízben pár percig. Kétszer-háromszor is kicserélem a vizet. Így a legtöbb tojás szépen tisztítható. Bár vannak nagyon makacs tojások, amiket így sem sikerül...

Yasmine írta...

Egyetértek Anitával. Ha a forró tojáshéjat hideg víz éri, könnyen leszedhető a héja. Úgy működik, mint a zománc. Emlékszel, forróra nem iszunk hideget és ford., a fogzománcunk miatt. Egy próbát mindenképpen megér, szerintem.
Jó ötlet a hagyma, én még nem tettem bele. De ezt meg én próbálom ki. :-))

lúdanyó írta...

Érdemes a hideg vízben kicsit megütögetni a tojást, hogy megtörjön a héja, hogy a víz befolyhasson a tojás és a héj közé. Nálam ez szinte mindig működik :)

DebiGabi írta...

Anita, Yasmine
Köszönöm a jótanácsokat.
Próbáltam már így is. Nekem valahogy így sem úgy jött le rendesen a tojás héja.

Citromfű,
Neked is köszönöm a tanácsot.
Ezt a módszert is ismerem, alkalmaztam is jó ideig, de itt sem volt nagyobb sikerem.

Tudom, az se mindegy, hogy milyen a tojás, de tényleg nem értem hogy 10 esetből 7-szer miért nem sikerült????

Volt egy időszakom, amikor nem voltam hajlandó olyan kajákat készíteni, amibe főtt tojás kell, mert nem tudtam normálisan leszedni a héját.

szepyke írta...

Nekem tényleg az szokott bejönni, hogy aznap kell megvennem, nem betenni a hűtőbe, hanem rögtön használni! De tény,hogy a hidegvíz is jót tesz neki.

DebiGabi írta...

Köszönöm szépen mindenkinek a jótanácsokat!!!!

Nagyon kedvesek vagyok:)))