2009. november 30., hétfő

Mézeskalács

A számomra megunhatatlan, a karácsony kötelező kelléke: a mézeskalács.
Minden évben sütök. Évek óta ezt a receptet használom, amit még a sógornőmtől kaptam. Jó ízű, hamar megpuhuló mézeskalácsok lettek.
De szeretném külön hangsúlyozni, hogy ebből a mennyiségből rengeteg lesz, de még soha nem maradt rajtunk egy darab se:))), sőt tavaly sütöttem még egy második adagot is, hiszen ajándéknak is remek lehet!!!

Hozzávalók:

50 dkg liszt
50 dkg rétes liszt
30 dkg margarin
3 tojás
25 dkg méz
30 dkg cukor
½ csomag kotányi mézeskalás fűszerkeverék
3 kk szódabikarbóna

A mézet a vajjal és a mézeskalács fűszerkeverékkel felfőzőm, majd egy kis időre félreteszem hűlni. A kétfajta lisztet elkeverem a szódabikarbónával. A cukrot elkevertem a három tojással. A mézet beleborítottam a lisztbe, majd a tojásos cukrot, majd fakanállal összekevertem az egészet. Lefedtem alufóliával, majd 1 éjszakára hűtőbe tettem!!!
Másnap lisztezett felületen a kislányommal közösen kinyújtottuk és mindenféle formát, figurát alkottunk belőle. 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsült egy adag, de érdemes odafigyelni rájuk, mert könnyen odakaphatnak.
Majd két órán keresztül sütögettük, formáztuk a leányzóval, hiszen tényleg rengeteg lett belőle, de megéri a pepecselést:D

Dekorálás
Csokishoz:
1 csomag tortabevonó
2 ek étolaj

Tojásos cukor:
2 tojás fehérje
kb. 20 dkg porcukor
színes díszítő cukorka, cukorgyöngy

dr. oetker féle díszítő cukor (nyomkodós)

A tojásfehérjét felvertem kemény habbá és hozzáadtam a cukrot, amit jól elkevertem benne. Egy nagyon sűrű masszát kell kapjunk, ami nem folyik. Ezután nyomózsákba kanalaztam a cukros tojást és dekoráltam a mézeskalácsokat.

Csokoládés verzió:
A tortabevonót vízgőz felett a 2 ek étolajjal felolvasztottam, majd ebbe mártogattam a mézeskalácsokat, amiket utána megszórtam a színes cukorral vagy díszítő gyöngycukorral, de simán csokisan is lehet hagyni őket.

 
A hóemberes figurákhoz pogács szaggatóval háromféle méretet vágtunk ki, egy kicsit összenyomkodtam a köröket és így sütöttük össze őket, majd tojásos cukorral szép gombokat, szemet szájat rajzoltunk nekik:)))
 
Már a dobozban figyelnek a sokféle dekorációval ellátott mézeskalács formák.
Idén először kísérleztem ételszínezékes tojásos cukorrral is. Az is igaz, hogy még másnap is zöld volt tőle a kezem, de egy évben egyszer belefér:DDDD

5 megjegyzés:

Andi írta...

Mese szépek!!!!

DebiGabi írta...

Andi,
Köszike:D

trinity írta...

Gyönyörűek lettek!!! A diszítéshez látom, rengeteg türelmed volt!!

DebiGabi írta...

Trinity,
Köszönöm.
A díszítéshez még volt türelmem, de a sütés a második óra vége felé... Ajajaj:DDD

Mariana írta...

Super biscuitii!