2009. november 17., kedd

Melegszendvics variációk


Újfent megállapítottam, hogy az esti főzőcskézésnek a legnagyobb hátránya, hogy nem lehet normális fényképeket készíteni az elkészült kajákról, bár a lényeg azért látszik:))) Hétköznapi gyors vacsorák alkalmából sokszor kerül az asztalunkra melegszendvics. De elég unalmas mindig ugyanúgy készíteni, így próbálok időként különböző "kenceficéket" kitalálni:)))
Első lépésként készítettem egy besamellt. Az én módszerem a besamellre: egy kis olajon megpirítottam a 3-4 ek lisztet, majd felöntöttem meleg tejjel, sűrű kevergetés közben adtam hozzá 1 tojást és 3-4 evőkanál tejfölt, valamint sóztam, borsoztam és szerecsendiót is tettem bele. Félretettem, amíg elkészült a többi belevaló.
1 fej hagymát apróra vágtam és olajon megdinszteltem, majd hozzáadtam kb. 30 dkg gombát, amit szintén apróra vagdostam. Erre is került feketebors és só. Miután a leve elfőtt és a gomba szép pirosra sült készen is volt.
A besamellt két részre osztottam. Az egyik felébe belekevertem a hagymás-gombát.
A másik részhez szintén egy hagymát megdinszteltem olajon, ehhez viszont 15 dkg csirkemell sonkát adtam és ezt kevertem bele a besamell másik részébe, mivel édes gyermekem nem eszik ugyebár gombás ételt:((
Ezekkel a krémekkel kentem meg a kenyereket, a tetejére még sajtot reszeltem és ment is a sütőben 10-15 percre.

8 megjegyzés:

szepyke írta...

Imádom!
A régi munkahelyemen volt gombás, az valami Isteni volt, azóta sem tudom, hogy miből csinálták...

DebiGabi írta...

Szepyke,
Nálunk is a színházi büfében volt. Ott kérdeztem még ki a lányokat miből van, de ez már 2-3 éve volt, csak most jutott eszembe.
Nekem is a gombás jött be nagyon.

Raindrop írta...

Én meg azt állapítom meg újfent, hogy korog a gyomrom. Mindig ez van ha benézek ide.
Brutál guszták! :)

DebiGabi írta...

Raindrop,
Korgó pocakkal nem nagyon szabad gasztroblogokat nézegetni:DDD
Köszönöm.

L.Krisztina írta...

Egyszer próbáljátok meg hogy különböző zöldségeket reszelsz a kenyérre, rá sajtot. Én srépát,zellert szoktam használni:))

DebiGabi írta...

Krisztina,
Jól hangzik, de megsülnek a zöldségek így????

L.Krisztina írta...

http://krisztina-kerekerdkzepn.blogspot.com/2009/10/kenyer-makkal-es-lenmaggal-turbozva.html Itt megnézheted szépen megsül, a káposzta reszelőn szoktam lereszelni,így mire a sajt szép színes lesz a zöldségek is át sülnek.

DebiGabi írta...

Krisztina,
Köszönöm.
Recept mentve/memorizálva. Az uram már "jelezte" is, hogy neki is tetszik az ötlet:DDD