2009. november 12., csütörtök

Lekváros táskák


A pár napja sütött túrós táskák tésztáját használtam ehhez a péksüteményhez.
Tegnap este viszonylag emberi időben hazajutottam, így este volt időm sütögetni. Napok óta nem vagyok túl jól, a hangulatom is mélyponton van, így nagyon jólesett egy kicsit tevékenykedni a konyhában.
Engem nagyon kikapcsol a konyhai sütögetés-főzés, olyan jókat tudok elmélkedni, gondolkodni főzés közben:D

A tészta hozzávalói:

55 dkg liszt

8 dkg margarin
2 tojás sárgája
3 dkg élesztő
3 dl tej
4 evőkanál cukor
egy csipet só

Az élesztőt felfuttattam egy kis tejben, majd a tészta minden hozzávalóját összegyúrtam. Pihentettem 1 órát. Ketté választottam a tésztát. Az egyik részét kinyújtottam és kb. 10x10 cm-es kockákat vágtam ki belőle. Az egyik részébe tettem őszibaracklekvárt. A másik részébe meggylekvár került. Bevagdostam három csíkkal a nem lekváros részeket, majd ráhajtottam a lekvárra, lenyomkodtam, hogy ne nagyon tudjon szétnyílni, de ez nem mindegyiknél sikerült:((
Megkentem a tojásfehérjével, utána megint pihentek fél órát. 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem. Összesen: 9 db meggyes és 9 db őszibarackos lett ebből a tésztamennyiségből nekem.
Legnagyobb öröm akkor ért, amikor a kicsi lányom ma reggel ilyet kért magának uzsonnára a suliba:)))




18 megjegyzés:

egycsipet írta...

Mmmm, csinik! :)

Raindrop írta...

Hát én is ilyet kérnék...
Nagyon szépek lettek!
Kiskoromban a lekváros levél volt a kedvencem. :) Most is imádom, de felzárkózott a túrósbatyu, és a kakaóscsiga is. :D

DebiGabi írta...

Egycsipet,
Ez jó, hogy "csinik":DDD

DebiGabi írta...

Raindrop,
Küldöm fénypostán:DDD
Hmmmm. Kakaócsigát még nem sütöttem soha. Talán meg kéne azt is próbálnom????

mm írta...

kakaóscsiga egyszerű, könnyű, finom, tessék sütni! :)

Andi írta...

Nagyon szépek, én jobban szeretem a lekvárosat, mint a túrósat és a kakaósat, így én rájuk szavazok. remélem ma már jobb a hangulatod!
De jó lehet kislányodnak lenni, ilyen uzsit!!!

DebiGabi írta...

Zsuzsi,
Értettem:DDD
Sütni fogok:)

DebiGabi írta...

Andi,
Picikét jobb a hangulatom, de még nem az igazi:((
Arra azért kíváncsi leszek, hogy el is fogyasztja-e a kisasszony a kért uzsiját.

szepyke írta...

Kettőt kérnék, elvitelre lesz, mert rohanok!

Köszönöm!:)))))))

DebiGabi írta...

Szepy,
Moment.
Máris.
Egy meggyes egy barackos. Csomagolva.
Elküldve.
Jó étvágyat.
:))))

Lori írta...

Rossz hangulat ellen én is hasonló lekváros kelteket szoktam sütni. :o)Nagyon szépek!

Belly írta...

Hogy én hogy imádtam a sulibüfében a lekváros szerelmes levelet.Ez volt a neve.Én is kérek.

DebiGabi írta...

Lori,
Köszönöm:))

DebiGabi írta...

Belly,
Lekváros szerelmes levél.
Eddig nem jutott az eszembe, hogy ilyen néven futott ez régen. Köszike!!!
Küldöm Neked is:)))

Chef Viki írta...

Gyönyörűek! Már megint!!!

Én is főzés közben szoktam relaxálni meg lazítani :-) Más jógára jár, én főzök :-)

DebiGabi írta...

Viki,
Köszike:DD

A jóga csak annyibban lehet jobb, hogy nem hízlal:DD
Főzőcskézés közben olyan jól el tudok mélázni, hogy néha hozzámszól valamelyik családtagom és nem hallom meg őket:o)

trinity írta...

Hihi-én is alfában főzök:)))
Nagyon kelletik magukat ezek a szerelmetes lekváros levelek:)))

DebiGabi írta...

Trinity,
Alfában főzök!!!!!!!!!!!
Ez viszi a pálmát nálam.
Nagyon jó kifejezés az állapotra:DDDD