2009. november 19., csütörtök

Kuglóf, egy kis narancshéjjal megbolondítva

Évekig volt egy kuglóf sütőformám, amit soha nem használtam. Aztán szépen elkezdett rozsdásodni, így a kukába került, de ennek már jó pár éve. Az elmúlt hetekben több áruházban is szemezgettem a kuglóf formákkal:) Tegnap a Lidl-ben voltunk vásárolni és viszonylag elfogadható áron végülis vásároltam egyet, amit muszáj volt este fel is avatnom:)))) Az eredeti recept hozzávalóit a femina.hu oldalon találtam, de az elkészítés menetében, már a saját kis fejem után mentem. Nagyon szeretem a kuglófot, de az utóbbi időben elég horrorisztikus áron lehet kapni nálunk a közértben, ezért is gondoltam, hogy inkább elkészítem itthon. Kalkulációim szerint 500 forintból ki lehet hozni, a boltban pedig 350 forint körül van egy fél kuglóf.

Hozzávalók:

50 dkg liszt

4 dkg élesztő
1,5 dl tej
15 dkg cukor
1,5 dl tejszín
5 tojás
15 dkg vaj
1 narancs reszelt héja

10 dkg mazsola rumban áztatva, aki szereti mazsolával, én kihagytam

Az élesztőt felfutattam a 1,5 dl tejben, majd összekevertem a liszttel, tejszínnel, cukorral, az olvasztott vajjal. Ezután belereszeltem a narancshéját, majd egyesével jöttek a tojások, amiket egy kicsit nehézkesen dolgoztam bele, de végül sikerült jól összedolgoznom a tésztát. Ezután pihentettem egy fél órát letakarva. Közben a kuglóf-formát kivajaztam a kislányom segítségével, mert alját az ő kisebb kezével könnyebb volt kivajazni, majd megszórtam zsemlemorzsával. Beleöntöttem a tésztát, majd megint pihentettem 20 percet. 200 fokos sütőben 50 percig sütöttem.

6 megjegyzés:

Andi írta...

Nagyon guszta, mazsolát én is kihagynám. :-)
Imádom, bár nekem nincs kuglófformám, de lehet őzgerincben is nem? Az van kettő is.

szepyke írta...

Mazsola fúúúúj!
Ez így jó, ahogy van!:))))

DebiGabi írta...

Andi,
Szerintem, ha ketté osztod a tésztát meg lehet próbálni az őzgerinc formába sütni.

DebiGabi írta...

Szepyke,
Én sem vagyok nagy mazsola párti. Nem is hiányzik belőle:DDD

Belly írta...

Akkor jelentkezik egy mazsolapárti.De ebbe a guszta sütibe tényleg nem is kell.

Debi írta...

Én is mazsolapárti vagyok!!
Bár ez így mazsola nélkül is nagyon finom.
Legközelebb rábeszélek, hogy legalább a fele mazsolás legyen:D