2009. november 22., vasárnap

Fekete erdő torta a férjem szülinapjára


A kedves férjemnek sütöttem születésnapjára!
Boldog születésnapot Zsolti!!!!

Hozzávalók:

A tésztához
6 db tojás
6 ek cukor
6 ek rétesliszt
egy csipet só
egy késhegynyi szódabikarbóna
2-3 ek kakaópor

A tojássárgákat egyesével összekevertem a cukorral, és itt belekerült a csipet só is. Utána kanalanként jött bele a rétesliszt és a késhegynyi szódabikarbóna, majd a kakaópor. A 6 db tojásfehérjét felvertem kemény habbá, majd óvatosan beledolgoztam a kakaós masszába. Csatos tortafomát kivajaztam, liszttel megszórtam és beleöntöttem a tésztamasszát. 180 fokos sütőben 30 percig sütöttem, majd a sütőben hagytam kihűlni.

Meggyes szósz hozzávalói:
0,5 l rumosmegy lé
1 nagy üveg rumosmegy kimagozva
2 ek cukor
egy csipet fahéj
3-4 ek étkezési keményítő

A rumosmegy lében elkevertem a cukrot, fahéjat és az étkezési keményítőt, majd felfőztem, amíg besűrűsödött. Ekkor levettem a  tűzről és hozzáadtam a kimagozott rumosmeggyeket.

A belső fehér krém hozzávalói:

4 dl tejszín
2-3 ek porcukor
pár csepp vaníliaaroma
1/2 csomag zselatin (Horváth féle kék zacskós)

A tejszínt felvertem kemény habbá a cukorral és a vanília aromával. 3 ek vízben elkevertem a zselatint és pár másodpercre beraktam a mikroba, nem szabad forralni, éppen csak elolvadjon benne a zselatin, majd hozzákevertem a tejszínhez, és jól összedolgoztam vele.

A tortalapot három részre vágtam, miután teljesen kihűlt. Az alját megkentem a belső fehér krém felével, majd rákentem a meggyes szósz felét. Ezután jött a középső tortalap, amire rákentem a krém másik felét és a maradék meggyet. Végül rákerült a torta teteje, majd egy fél órára hűtőben helyeztem.

A külső fehér krém hozzávalói:

2 csomag habtejszín por
pár csepp vaníliaaroma
3 dl tej
1/2 csomag zselatin

1 tábla étcsoki lereszelve

A tejben elkevertem a két zacskó tejszínport, belekerült a vaníliaaroma, majd felvertem kemény habbá. A zselatint elkészítettem ugyanúgy, mint a belső fehér krémnél:)) Ezzel a krémmel kentem be a tortát kívülről. Egy kevéske krémet félrettem, amivel a tetejét díszítettem a tortának. Miután a krémet rákentem, a tábla étcsokoládét lereszeltem és megszórtam az egészet vele.
Legeslegvégül a tetejére nyomkodtam kis fehér kupacokat, amiknek a tetejére még egy-egy szem rumos meggyet helyeztem még el dekorációnak.

A vendégeink véleménye a tortáról:
Hmmm! Isteni! Nagyon finom lett! Ügyes vagy! Fantasztikus! Ez igen!!!

És még egy plusz vélemény a tortámról:
A tányérokon csak a tetején lévő díszítő rumosmeggyek magjai maradtak:))))



26 megjegyzés:

Belly írta...

Boldog szülinapot a férjednek,így utólag is.Nagyon finomat sütöttél neki.
{Úgy veszem észre,hogy az összes gasztroblogger férjéenk-már akihez rendszeresen járok-mostanában van vagy a saját vagy a férje szülinapja:-)}

Yasmine írta...

Én is gratulálok szeretettel az Ünnepeltnek!! Gyönyörű a tortája!!
Én is jövök nemsokára, de nem a férjemével (Bika-május), nálunk a kisfiamnak lesz. :))

szepyke írta...

A jó Isten éltesse erőben, egészségben, békességben, boldogságban!:)

Jah, és hoppááááááá éppen hogy skorpióóóóóóóó! Remek döntés ezen emberekből választani!:))))

Andi írta...

Istenem de gyönyörű, igazi remekmű!
Isten éltesse a ház Urát!!!!

Raindrop írta...

Boldog szülinapot! :)
Minden évben ilyen tortám van, ez a kedvencem. :)
Igazán csecse, ügyi vagy!

Chef Viki írta...

Aaaaaaaaaaaaaaahhhh... Gyönyörű!!! És milyen isteni lehetett... Mondom lehetett :-)))

Istenke éltesse a férjedet!!

DebiGabi írta...

Belly,
Köszönöm.
Nekem is feltűnt:D

DebiGabi írta...

Yasmine,
Neked is köszönöm szépen, az uram nevében:))

DebiGabi írta...

Szepyke,
November 19-i a drága párom, ráadásul az aszcendense is skorpió:))))

DebiGabi írta...

Andi,
Neked is köszönöm szépen:DD

DebiGabi írta...

Raindrop,
Ez volt az első, hogy ilyet készítettem. Elég macerás, de megéri. Biztos, hogy fogok még készíteni:D

DebiGabi írta...

Viki,
Köszike!!!
Még éppen egy szelet maradt nekem ma estére vacsorára:DDD

hargitaibea írta...

Kedves Zsolti!
Bár az osztálytalálkozón x éve már nem ismertél meg, de azért remélem mostanában hallottál rólam és dereng valami, ezért én is nagyon boldog szülinapot kívánok. :)
Bea

Andi/cuki írta...

Isten éltesse sokáig az urad!
Gyönyörű a tortája,én is nagyon szeretem,szeretném!:-))

DebiGabi írta...

Bea,
Szerintem "dereng" neki valami:DD Bár ebben a korban....:))))

DebiGabi írta...

Andi,
Köszönöm Neked is:))


Átadtam ám mindenki
jókívánságát!!!!

Debi írta...

Mindenkinek nagyon köszönöm a jó kívánságokat!
Bea !
Nagyon is dereng s hallok felöled, szerintem nagyon szuper fotókat csinálsz!!/néha felkukkantok hozzád is/

Debi írta...

Gabi
Nagyon finom volt a torta 'is' !
Neked külön köszönöm!

KataKonyha írta...

Isten éltesse a férjuradat, nagyon szép a torta!

DebiGabi írta...

Katakonyha,
Köszönöm az férjuram nevében is.

trinity írta...

Gabi,
boldog szülinapot a férjednek! Csodás tortát sütöttél neki, gratulálok!!

Khmmm,én nem merem dícsérni a skorpiókat, mert én is az vagyok, szintén skorpió aszcendenssel..Szóval szerény leszek és hallgatok:DDD

L.Krisztina írta...

Nagyon sok boldogságot a párodnak!!
Neked meg sűrű gratuláció a csodás tortáért.

DebiGabi írta...

Trinity,
Köszike.
Te is skorpió-skorpió:)))
Értem én a hallgatást...:DDDD

DebiGabi írta...

Krisztina,
Nagyon szépen köszönöm.
Megdolgoztam a tortával, de megérte:D

Névtelen írta...

Szia!
Én anyósomnak szerettem volna megcsinálni a tortát 2x is próbálkoztam.
A piskóta egyszerüen rémes volt pedig követtem a receptben leírtakat.(mint említettem 2x is megcsináltam!!!)
Nem is tudom mihez hasónlítani olyan lapos volt hogy elvágni lehetetlenség volt + leragadt pedig ahogyan írták kivajaztam és kiliszteztem!
Sokszor sütöttem már könyvből is és más internetes oldalról azok sikerültek sőt...
Pedig nagyon jól néz ki a képen és étvágygerjesztő de nekem nem sikerült.
A meggyszósz isteni lett azzal nincsen problémám sőt a krém is kifogástalan!!!
További szép napot!!!
Éva.

DebiGabi írta...

Kedves Éva!
Az összes receptet és elkészítést, amit felteszek ide, a saját tapasztalataim alapján készítem.

Nem igazán értem miért nem sikerült, de nagyon sajnálom, hogy ilyen rossz tapasztalatod lett ezzel a piskótatésztával:(

Két hete megint sütöttem és nekem nagyon szépen feljött akkor is és három részre tudtam most is vágni a tésztát.