2009. november 28., szombat

Dubarry csirkemellből


Tegnap viszonylag emberi időben szabadultam drága munkahelyemről. Hazafele jövet elsétáltam egy zöldséges mellett, ahol a karfiolokat 99 Ft-ért árulták kilónként. Szeretem a karfiol és bevillant, hogy milyen régen készítettem már Dubarry-t. Vettem egyet és este el is készítettem.

Hozzávalók:

70 dkb csirmell filé
só, bors,
4 gerezd fokhagyma
2 ek olívaolaj

Besamell
7-8 dkg vaj
3-4 ek liszt
5 dl meleg tej
1 tojás
2-3 kanál tejföl
só, bors, szerecsendió

1 kg főtt karfiol
10 dkg reszelt ementáli sajt a tetejére

A csirkemell filéket vékony szeletekre vágtam sóztam, borsoztam és egy kis olajon világosbarnára sütöttem. Hőálló tálat kivajaztam és erre helyeztem el a csirkemelleket. A 4 gerezd fokhagymát átnyomtam fokhagymaprésen és elkevertem az olívaolajban. A fokhagymás olívaoljjal megkentem a csirkék mind a két oldalát.
A húsik sütögetése közben megfőztem a karfiolt sós vízben. Leöntöttem róla a vizet és elhelyeztem a húsokon.
A besamell készítése:
A vajat megolvasztottam jött rá a 3-4 evőkanál liszt, amit sűrű kevergetés közben aranybarnára pirítottam. Közben  a tejet felmelegítettem és felöntöttem vele a rántást. Továbbra is erősen, sűrűn kevergetve ízesítettem sóval, feketeborssal és egy csipet szerecsencióval, majd jött az egész tojás és a 2-3 evőkanál tejföl. Egy pár percig még főztem. A besamellel nyakonöntöttem a karfiolos húsikat, majd sajtot reszeltem a tetejére és ment a sütőbe 180 fokon 35-40 percre, amíg a sajt teljesen megpirult a tetején. Köretként krumplipürét készítettem mellé.

4 megjegyzés:

Andi írta...

Jaj de imádom!!! Nagyon szép!!!!

DebiGabi írta...

Andi,
Nagyon finom is lett:D
Köszike:o)

L.Krisztina írta...

Hű ha lemaradtam ! Imádom!! És milyen jó vastagon megvan szórva sajttal.Hát most na nyeltem egy nagyot :)))

DebiGabi írta...

Krisztina,
Imádom a sajtot minden formában.