2009. november 9., hétfő

Brownie mogyoróval


Az első brownie süteményem. Érdekes, hogy ez is valahogy eddig kimaradt a sütemény repertoáromból. Szombaton készítettem egy adagot. Hát.... Nem lett rossz, de bevallom őszintén nem fog a kedvenc sütijeim közé tartozni, valahogy nem az én ízlésvilágom.

Hozzávalók:


13 dkg rétesliszt
6 dkg kakaó
½ kk sütőpor
csipet só
13 dkg puha vaj
25 dkg barnacukor, de én porcukrot használtam
3 tojás
1 csomag vaníliás cukor
6 dkg vágott mogyoró

Máz a tetején:

10 dkg vaj
18 dkg porcukor
5 dkg vágott mogyoró

A lisztben elkevertem a sütőport, a kakaót és a csipet sót. A vajat habosra kevertem a cukorral, vaníliás cukorral, majd jöttek egyesével a tojások. Belekevertem a kakaós lisztet és legvégül a vágott mogyorót. Egy kisebb méretű tepsit kibéleltem sütőpapírral, belekanalaztam a masszát, elsimítottam és 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem. Amíg sült kikevertem a vajat a porcukorral, amit csak akkor kentem a tésztára tetejére, amikor már teljesen kihűlt. És végül a tetejét is megszórtam mogyoróval.

10 megjegyzés:

Chef Viki írta...

A mázat hagyd el a tetejéről, inkább csinálj mellé valami savanykás gyümölcsből szószt, öntetet!

Egyik kedvenc sütim :-)))

DebiGabi írta...

Viki,
Ez jó ötlet. Köszike:D
Kíváncsi vagyok úgy milyen lesz.

Yasmine írta...

Lehet, hogy a mogyoró zavar be. Legalábbis nálam már megtette. Pedig amúgy imádom a mogyorót, de a sütit nagyon meg tudja változtatni, nem mindig előnyére. Szerintem anélkül lehet, hogy szeretéd, mert amúgy a brownie annyira finom!! :-))
Egyébként külsőre nagyon szép és gusztusos lett! :-)

DebiGabi írta...

Yasmine,
Van igazság ebben is.
Csak ugyebár keresgéltük a mogyoró Mikulásokat, így volt sok-sok megpucolt mogyorónk és fel kelett használni, amit már nem tudtunk megenni:)))

sedith írta...

No, látod, a brownie eddig még az én repertoáromból is kimaradt. Egyszer azért kipróbálom!;):)

trinity írta...

Gabi: tudod, szerintem mi a baj??
Nem a te készülékedben van a hiba-ebben a reciben nincs csoki..Az igazi brownie-ban viszont nagggggyon sok csoki van, ettől speciális is lesz az állaga, nem morzsás. Szerintem ez a baj.. A kakaó nem helyettesíti, csak kiegészíti a csokit.

DebiGabi írta...

Edith,
:DD

DebiGabi írta...

Trinity,
Ezt a receptet találtam egy kis süteményes füzetben, úgy istenigazából nem néztem meg többfélét. De biztos, hogy jobb lehet egy kis csokival.
De valószínűleg Yasmine-nak lesz igaza, hogy a mogyoró miatt nem találtam annyira finomnak.
Majd kísérletezgetem még a jövőben:DDD

Andi írta...

Olyan régen szeretnék ilyen sütit enni. De még kell gyűjteni a bátorságot hogy neki álljak.

DebiGabi írta...

Andi,
Hajrá. De az alaprecept nem az igazi, bár a mogyorót elhagyva és a kakaót helyettesítve csokoládéval, ahogy a "gasztro lányok" ajánlották szerintem érdemes megsütni:D