2009. november 27., péntek

A New Moon filmről pár mondat





Tegnap este megnéztem a New Moon (Új hold) filmet.
Egy pár mondatban röviden szeretném leírni a saját véleményemet, tapasztalatomat a filmmel kapcsolatban.
Sajnos azt kell mondanom, hogy nem tetszett. Pontosabban: nagyon nem tetszett. Egy tízes skálán legfeljebb - nagyon jó indulattal - négyest adnék a filmnek. Aki elolvasta a könyvet, egy viszonylag kellemes estét nyújtó film tárul a szeme elé, próbálva, hangsúlyozom próbálva visszaadni a könyvet. De aki nem olvasta ezt könyvben. Jaj neki. Egy hosszú, nem igazán érthető, helyenként elég unalmas filmet kell végigülnie.
Bevallom a könyvek nagyon megfogtak, ezt elismerem, sőt 36 éves fejjel nagy rajongójává váltam az egésznek -  ésszerű keretek között:))). Régen nem olvastam ennyire jól megírt, magával ragadó könyveket.
Az első rész az Alkonyat filmen is jól sikerült, de EZ…
Lehet, hogy túl sokat vártam a rengeteg előzetes, beharangozó után, amiben azért az is benne van, hogy szinte az egész filmet lelövik a trailer-ekkel:(((
Nem értettem a rendezőt sem. Olyan érzésem volt, hogy nem olvasta a könyvet, nem tudja milyen filmet rendez.
A főszereplő lány... Elismerem szép és csinos, de árulja már el nekem valaki, hogy mitől olyan nagyon tehetséges színésznő???? Egy érzelmi rándulást sem tudtam felfedezni az arcán, azon kívül, hogy nagy szemekkel néz...
És a nagyon szép Robert Pattinson. Hmmmmmm. Lehet, hogy nagyon jól néz ki – ezt maximálisan elismerem –, sőt remek látvány egy női szemnek, már amennyit játszik momentán ebben a filmben:))) de mint színész… Bocsánat, de róla sem mondhatnám, hogy a tehetség magas foka.
A farkasok: szépen kidolgozott testű fiúk, újfent egy remek látvány, de semmi több. A Jacob-t játszó színésznek jól néz ki a teste, helyes, fiatal fiú, de megint csak ennnyi. Nekem ő sem nyújtott semmi maradandót.A legjobban talán Volturi-s rész tetszett. Ott legalább történt valami, de ez a filmnek egy nagyon picike kis részét teszi csak ki.
A zenék talán a legjobbak a filmben.

Összességében: szomorúan, de egyet kell értsek sok kritikával, egyszer meg lehet nézni, de ez a film csak a nagy-nagy, majdnem fanatikus rajongóknak nyújt igazán "élményt/szórakozást".

14 megjegyzés:

szepyke írta...

:(

Akkor ne vigyem el a Zuramat rá, mert hiszti lesz utána???

DebiGabi írta...

Szepyke,
Szerintem inkább barátosnőkkel.
Ha megnézted, azért kíváncsi lennék a véleményedre.

szepyke írta...

Jövő héten készülök rá. Ki akartam várni, míg lemegy a hisztis tinidömping!:))

Akkor megírom, hgoy nekem hogy tetszett...:)

DebiGabi írta...

A nagy roham már lement.
Tényleg nagyon kíváncsi vagyok, hogy neked mi lesz a véleményed.

Altair írta...

Pedig a cím alapján már irigykedni kezdtem, hogy Te már láttad. :o/

Én - pont mint Szepyke - kivárok. :o)

Hát, az első részben se villantott sokat, leginkább bamba szőkének tartanám a csajt, ha nem barna lenne. Állandóan elnyílt szájjal bámul, ami egyszerre felel meg a csodálkozásnak és a szerelembeesésnek nála. ;o)

DebiGabi írta...

Altair,
Villantás most is elmaradt.
A szájtátás megvan, sőt még több is, azonkívül zéró, semmi, nulla.

L.Krisztina írta...

A lányok múlt pénteken nézték meg, de a véleményük ugyan az volt mint neked .Azon kívül, hogy volt benne egy pár jó pasi szerintük itt véget is ért a film. Ők a könyvet is olvasták, és így még nagyobbat csalódtak. :( Éjszaka mentem értük, mert fél egykor ért véget a film, hát 5 csalódott csajszival egy kocsiba félig komás fejjel :))
Hát érdekes volt:) Na azok a kritikák, ha a rendező hallotta volna soha többet nem menne még forgatás közelébe sem, én jobban szórakoztam mint ők a filmen::)))

DebiGabi írta...

Krisztina,
Már féltem, hogy egyedül vagyok a lesújtó véleményemmel.
Azért ez milyen szomorú... Szegény csajok:((
Nagy mellényúlás volt a rendező, az tuti. És úgy tudom, hogy a 3. részt is ő rendezi...

L.Krisztina írta...

Hát 5 lány mínusz lesz a nézők között! A lányom szerint ez a film már csak a pénzről szólt, mindent azért, hogy kasszasiker legyen, és hát ez lett belőle:((

DebiGabi írta...

Krisztina,
Azért ez komolyan gáz, hogy nekik is ez a véleményük.

egycsipet írta...

Engem az ilyen filmekben mindig az bosszant leginkább, hogy meg sem buknak, mert a lehúzó kritikák ellenére is elmennek a rajongók megnézni. Sajnos elérték a filmesek úgy általában, hogy jobban teszem, ha nincsenek elvárásaim, legalább megvan a kellemes csalódás lehetősége. :S

DebiGabi írta...

Egy csipet,
Olvasva a híreket rekordokat döntöget a bevételük, ami miatt már nem fogják rámondani, hogy bukás a film, akármilyen pocsék kritikát kap/kapott is.
A nagy rajongók pedig soha ki nem ejtenék a szájukon, hogy sz.r a film:(((
Ez végül is nagyon szomorú.

Borsó írta...

Csalódtam:(
Nekem sem tetszett a film! A könyv után, s a gyerekek elmondása alapján sokkal jobbra számítottam:((

DebiGabi írta...

Borsó,
Egyre több embertől hallom, aki egy kicsit eltolta a film megnézését, hogy mennyire nem tetszett nekik:(((
Pedig nagy kár a filmért.