2009. november 3., kedd

Mézben sült birsalma


Anyukám kertjében még mindig van rengeteg birsalma. Kínálgattam jobbra-balra, volt  aki lelkesen jelentkezett, de jó birsalma, jön is érte, aztán mégse jött... :(((
Már készült belőle birsalma sajt, Anyu tett el magának belőle kompótot, de még így is csak potyog a fárról, nem akar elfogyni. Hétvégén megint elhoztunk pár darabot a férjemmel, gondoltam majd csak kitalálok valamit. Aztán bevillant, hogy régebben sütöttem csak úgy mézzel. Hmmmm.
A birsalmákat gondosan szőrtelenítettem, majd kivágtam a hibás részeket és a magházakat. Sikeresen el is vágtam a hüvelykujjamat rendesen....
Egy hőálló tálat kikentem vajjal és egymás mellé elhelyeztem rajta a birsalma szeleteket. Meglocsoltam finom akácmézzel és ment is a meleg sütőbe. Addig sütöttem, míg a méz nem kezdett rákaramellizálódni, szép vöröses barna színt adva a birsalmáknak. Közben többször átforgattam őket, hogy mindenütt egyenletesen süljenek. Édes gyermekemnek szokás szerint nem ízlett az újdonság, de a férjem és én jóízűen befalatoztuk:D

3 megjegyzés:

Zsuzska írta...

Nos, ma nálunk mézkaramellás körte volt ebédre. (Stahl Judit)
A mézet vajon karamellizálom egy kerek tepsi alján. Utána kiraktam hámozott körtével, a tetejére ráborítottam egy levelestésztát és pirosodásig sütöttem 200 fokon. Ha kész, kiborítom egy nagyobb tányérra. ISTENI! Szerintem a Te birseddel is az lenne! Kipróbálod?

trinity írta...

Jujj, ezt most elnassolnám!!!

DebiGabi írta...

Zsuzska,
Megvan a hétvégi nassink:DDD
Nagyon jól hangzik. Köszike!!!

Trinity
:DD