2009. október 24., szombat

Vargabéles


.
Vendégeink voltak ma. Legkedvesebb Barátosnőmék jöttek át hozzánk ebédre. Nekik főztem ma ezt a vargabélest desszertként. Az utóbbi időben elég ritkán szoktam ebédre/vacsorára vendégeket hívni, de nekik nagyon szívesen főzők szinte bármikor.
Egész délután kártyáztunk, scrabbleztünk és jókat beszélgettünk, nevettünk, némi alkohol is lecsúszott a torkunkon:DD
Jó volt egy kicsit kikapcsolódni, nem foglalkozni semmivel, csak a kanasztázásra koncentrálni, jókat nevetni. Teljes kikapcsolódást nyújtó délutánunk volt.

Ja, és a recept is itt van:

Hozzávalók:

50 dkg túró
1 nagy doboz tejföl
20 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
30 dkg cérnametélt
1 csomag réteslap
5-6 dkg vaj
4 db tojás
1 citrom héja
1/2 citrom leve

A túrót elkevertem a 4 db tojás sárgájával, a cukorral és a tejföllel, belereszeltem a citrom héját és belenyomtam a fél citrom levét. Közben sós vízben megfőztem a cérnametélt tésztát, amit kihűtés után beleforgattam a túrós masszába. A 4 tojás fehérjét felvertem kemény habbá és ezt is belekevertem a masszába. Egy tepsit kivajaztam, majd belevagdostam  - szószerint ollóval vagdostam méretre:))) - a rétestészta felét. Megkentem vajjal. Ráborítottam a túrós-cérnametéltes masszát, elsimítottam és legvégül a tetejét is beborítottam a rétestésztával.
A legtetejére szintén került egy kevéske vaj, majd 190 fokos sütőben kb. 35 percig sütöttem, amíg a teteje nem kezdett szép aranybarna színű lenni.
Tálaláskor porcukorral szórtam meg a tetejét még.

5 megjegyzés:

szepyke írta...

Már tegnap éjjel láttam, de nem írtam kommentet, mert a szomszédban megint buli volt, és akkora volt a fejem, mint a lufi...
És most felvérteztem magam és átkopogtam, és képzeld öt perc múlva csönd volt... Bár a Zuram szerint örüljek, ha nem szúrják ki a kerekem... Kistököm tele van az ilyen emberekkel.. egyik sem dolgozik, gondolom segélyből jut bőven, és itt palávereznek...

DebiGabi írta...

Szepyke,
Irigylem a bátorságodat. Én nem mertem volna szólni az tuti.
Istenem, hogy utálom a fajtájukat és mintha egyre többen lennének...:(((

Nyanyi írta...

Mi nem hangoskodtunk, csak szép szelíden-szolidan zsugáztunk. Így is érezheti jól magát az embör, meg a lánya... Tényleg jó volt, és a kaja is isteni!

DebiGabi írta...

Andi,
:DDD
Szeliden-szolídan. Ez nagyon jóóóóó!!!
Pedig az a 2 üveg pálinka elfogyta magát, és mégsem hangoskodtunk:o)
Csak az a két vereség a Fiúktól... De majd legközelebb mi nyerünk:DDD

Nyanyi írta...

Na, a pálesz, az tőlem függetlenül fogyott most el... Ne félteném úgy a jogsimat! :)
Legközelebb mi nyerünk! Azért most is sikerült egyszer...