2009. október 27., kedd

Töltött kelkáposzta

töltött kelkáposzta

Hozzávalók:
1 közepes méretű kelkáposzta
60 dkg darált hús
1 tojás
30 dkg rizs
2-3 gerezd fokhagyma
1 közepes méretű hagyma
pirospaprika, fekete bors, só

1 nagy doboz paradicsompüré
1 fej hagyma
10 dkg szalonna
só, bors
tejföl a tálaláshoz

A kelkáposzta leveleket átmostam egyesével. Sós vízben egy kicsit megfőztem. Amíg főtt a kelkáposzta  elkészítettem a tölteléket. A darált húst összekevertem a rizzsel, beleütöttem a tojást és hozzáadtam a fűszereket (pirospaprika, só, feketebors), valamint a fokhagymát és a az egy fej hagymát is belereszeltem. Gondosan összekevertem a tölteléket. Ezután fogtam egy kelkáposzta levelet belekanalaztam a tölteléket, majd feltekertem kisebb nagyobb sikerrel, kisebb nagyobb méretben, mikor, hogy sikerült:DDDD
Egy nagyobb lábasba beletettem az apróra vágott szalonnát és hagymát, egy kicsit elődinszteltem, majd erre helyeztem el sorban egymás mellé a megtöltött kelkáposzta leveleket. A végén megmaradt pár darab kelkáposzta levél, azokta csak úgy odatettem mellék. Végül leöntöttem a paradicsompürével, kicsit sóztam, borsoztam, valamint felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje a töltelékeket. Kb. 1 órán át főztem, addig, amíg a töltelék is teljesen megfőtt. Tálaláskor kanalaztam még a tetejére sok-sok tejfölt:D

2 megjegyzés:

szepyke írta...

Sok-sok tejfölt!
Így, így!
Rengeteg tejfölt!:)))

DebiGabi írta...

Szepyke,
Mintha a lányomad hallanám:DDD
A kisasszony tejfölt enne tejföllel:))))