2009. október 26., hétfő

Szendvicskenyér Limarától


Az utóbbi időben egyre bátrabban fogok neki a kenyérsütésnek, főként, amióta jobban sikerülnek a kenyérkéim. És persze, ha egy remek recept kell Limaránál nézelődöm én is:DDD
Ezt a finom szendvicskenyeret is ott találtam. Nagyon egyszerű elkészíteni, és isteni finom az íze ráadásul a formázása miatt még különlegesebb is lett. Limara köszönöm megint a fantasztikus receptet!!!!

Hozzávalók:

A kovászhoz:
1 dl tej
10 dkg liszt
2 dkg élesztő
csipet cukor
 
valamint,
a kovász
2 dl langyos tej
40 dkg liszt BL 80
2 tk só
2 ek tejpor
1 tojássárgája
4 dkg vaj

Az kovászt elkészítettem külön egy kis tálkában, utána az összes hozzávaló ment a kenyérsütőgépbe dagasztás programra. Miután a gép összedolgozta és megkelesztette a kenyeret kiborítottam az üstből lisztezett felületre. Négyfelé vágtam. Egy ovális formába sütőpapírt tettem, majd bele a négy cipó egymás mellé, után hagytam egy fél órát még pihenni. Ollóval bevágtam a négy cipót középen, majd ment a sütőben 190 fokon  30-35 perc sütés. Az eredeti recept szerint a tojásfehérjével meg kell kenni a tetejét, de én elhasználtam az ebédünkhöz, így ez nekem lemaradt, de még így is szép színe lett:DDD

2 megjegyzés:

szepyke írta...

Hát, igen, Limara oldalát kötelezővé kellene tenni!

DebiGabi írta...

Szepyke,
Van benne igazság.
Hihetetlen milyen jó dolgok találhatók nála. Nem egy dolgot elkészítettem már én is.