2009. október 18., vasárnap

Spenótos túrógombóc sajtmártással


Hozzávalók:

50 dkg ricotta
8 dkg gríz
1 kis doboz leveles mirelite spenót
3 db tojás
fokhagyma

Sajtmártáshoz:
olívaolaj
10 dkg sajt
1 dl tej
1 ek liszt

A ricottához hozzáadtam a 8 dkg grízt, majd az apróbbra vágott, de előtte alaposan kinyomkodott spenótot. Összekevertem, utána jött bele a 3 tojás sárgája egy csipet só és belereszeltem egy gerezd fokhagymát, majd a tojásfehérjék kemény habbá felverve. Újabb alapos kevergetés után pihentettem fél órát a masszát. Közben feltettem sós vizet melegedni. Miután letelt a fél óra gombócokat formáztam a túrós masszából és megfőztem őket. Elég hamar feljöttek a tetejére, csak pár percig főztem őket és már készen is voltak.
Eközben elkészítettem a sajtmártást is. Egy kevéske olajon 1 ek lisztet megpirítottam kb. 1 dl tejjel felöntöttem, majd miután besűrűsödött belereszeltem sacc per kábé 10 dkg trappista sajtot, egy pici só és fekete bors.
A sajtmártást kimertem egy tányérra és erre helyzetem el a spenótos túrógombócokat. Ennyi.

3 megjegyzés:

Belly írta...

nézz be hozzám légyszi.

szepyke írta...

Azt hittem, hogy valami tésztán vannak. Imádom a spenótot, bárhogy jöhet!:)

DebiGabi írta...

Szepyke,
Egy kicsit sűrű lett a sajtszósz:))))
Különöben egész jó íze lett, bár a gyerekem nem ette meg a gríz miatt:(((