2009. október 12., hétfő

Rakott padlizsán


Első gondolatom az volt, hogy muszakát készítek, ennek fényében tekintettem meg sok-sok receptet az interneten, és ezeket összegyúrva készült el az első és egyben utolsó rakott padlizsánom.
Íme egy étel, amit soha többet nem fogok elkészíteni. Végeredményben nem volt annyira rossz, de nem arattam vele osztatlan sikert a családomban:(( Az elkészítése is sokkal macerásabb volt mint első körben gondoltam.

Hozzávalók, amiket én használtam:

2 db padlizsán
60 dkg héjában főtt krumpli
70 dkg darált hús (vegyesen marha-sertés)
1 fej hagyma
só, feketebors

Besalmellhez:

5-6 dkg vaj
2-3 ek liszt
0,5 l tej
1 tojás
1 doboz tejföl
fehérbors, só

sajt a tetejére

A padlizsánokat megmostam és vékony szeletekre vágtam. Minden egyes szeletet külön-külön megsütöttem olajon. Miután az összes kisült félretettem.
A burgonyákat megfőztem héjában. Miután megfőttek meghámoztam és felkarikáztam az összeset. Ezt is félretettem.
Az 1 fej hagymát apróra vágtam, olajon megdinszteltem és rátettem a darált húst. Fűszereztem sóval, borssal, majd készre főztem. Félretettem.
A besamellhez a vajat felforrósítottam, beletettem 2-3 kanálnyi lisztet, amit egy kicsit megpirítottam, majd felöntöttem a fél liter tejjel, amit előtte felmelegítettem. Sűrű kevergetés közben hozzáadtam a tojást és a tejfölt, ezt is fűszereztem, 2-3 percet még főztem, továbbra is erősen kevergetve, majd ezt is félretettem.
Fogtam egy tepsit, amit kivajaztam. Az aljára kerültek a burgonyakarikák, erre egy adag besamellt kenegettem, majd a darált hús egyik fele, végül a megsült padlizsánkarikák. Ebből még egy kör lett úgy, hogy a legvégén a padlizsán szeletek kerültek a tetejére. A tetejét megszórtam még reszelt sajttal, utána 180 fokos sütőben addig sütöttem, amíg a teteje szép aranybarna nem lett.

10 megjegyzés:

Zsuzska írta...

Szia Gabi!

Látod, látod, pedig csak hozzám kellett volna bekukkantani. Padlizsánból nagyon jó vagyok. Nézd csak! http://konyhaboszi.blogspot.com/2009/08/padlizsanos-csirke.html
Puszik: Zsuzska

Névtelen írta...

Szia!

Én nagyon szeretem a padlizsános ételeket.
Ha nem veszed rossz néven, egy tipp: a padlizsánt sosem olajban sütöm, mert úgy macerás, arról nem is beszélve, hogy rengeteg olajat magába szív.
Felkarikázva, sütőpapíron, a sütőben minimális olaj hozzáadásával sütve is nagyon finom lesz. Mellesleg sokkal hamarabb elkészül!
Így már nem is olyan macerás a muszaka! :)

DebiGabi írta...

Zsuzska,
Megnéztem. Hát a Tied tényleg sokkal egyszerűbb:DD

DebiGabi írta...

Kedves Névtelen,
Így tényleg egyszerűbbnek tűnik, de szerintem, majd csak jövő nyáron leszek megint hajlandó ilyesmire. De azért köszönöm a jó tanácsot:DD

szepyke írta...

Van ez így. És megfigyelted már, hogy amivel a legtöbben szórakozol, elviszi a fél napod, az egy nagy kalap semmi lesz? Én mindig úgy járok, hogy amire nagyon készülök, amit egy álló napig csinálok, az aztán a hűtőben romlik meg...

DebiGabi írta...

Szepyke,
Amit az ember ripsz-ropsz összedob, szinte oda se figyel mit tesz bele, és isteni finom kaja lesz belőle.
Sajnos ebből nekem is került a kukába, pedig baromira utálok ételt kidobni:((

Chef Viki írta...

Jaj, pedig annyira gyönyörű!

Az íze nem jött be annyira? Sok volt a padlizsán?

Esetleg bátrabb fűszerezéssel?

De ahogy írjátok is, fél szemmel odanézve szuper kaják, ha villantani kell és nagyon koncentrálsz, na akkor nem jön össze istenigazából :-)

DebiGabi írta...

Viki,
Nem is tudom.
Lehet, hogy sok volt a hozzávaló, valahogy összességében nekem nem harmonizáltak az ízek. Pedig nagyon szeretem a rakott dolgokat pl. rakott krumpli a világ egyik legjobb kajája:DD

oresz írta...

Szia!
Ennire nehéz /mármint a gyomornak/ ételeket ritkán olvasok Nálad. Valszeg ezért nem eshetett jól. Csináltam én is már hasonlót,úgy jártam mint Te. Nem lett a kedvenc, sőt! :( Azóta nem sütögetem a padlizsánt, csak úgy nyersen kerül a rakottas ételekbe. Besamell helyett én csak 12% tejfölt használok. Szóval így elkészítettem a saját light-os padlizsánrakottasom szójával. Ez Párom szerint fincsi lett.

DebiGabi írta...

Oresz,
Teljesen igazad van neked is. Levettem az Étlapról:DD