2009. október 6., kedd

Patiszonos röszti


Ezzel a nagyon kellemes ízű körettel Anazar oldalán találkoztam nemrégiben. Kiskertünkben termett még nemrég pár darab patiszon, de nem igazán volt kedvem megint rántott formában elkészíteni, így különösen örültem ennek a receptnek. Vasárnap rántott csirkemell volt párolt káposztával ebédre, és ehhez készítettem el köretként. Nagyon jól kiegészítette a csirkehúst.

Hozzávalók, amiket én használtam:

3 db közepes méretű burgonya
1 db szintén közepes méretű patiszon
3 db tojás
1 kis fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
csipet só és bors
vaj a format kikenéséhez

A krumplit és a patiszont meghámoztam és nagylyúkú reszelőn lereszeltem. Utána belereszeltem a hagymát és a fokhagymát sűrű könnypotyogtatással:DD A tojásokat felvertem egy kicsit, sóztam borsoztam és összekevertem a legyalult patiszonnal és burgonyával. A muffin sütőformámat kivajaztam, majd belekanalaztam a összekevert masszát. 180 fokos sütőben kb. fél óráig sütöttem. Nekem ebből 12 db lett.
VISZONT!
Legközelebb nem biztos, hogy muffinformába teszem, mert a kiszedésnél nem igazán tudtam rendesen kivenni őket, hiába volt kivajazva a forma, rendesen odasült, bár ez volt a legfinomabb része a rösztinek. Talán megpróbálom következő alkalommal muffinpapírban sütni.
Tényleg nagyon finom lett a kislányom  simán belapátolt belőle 2 darabot:)))

9 megjegyzés:

anazar írta...

Örülölk, hogy megízlett!
Sülés után úgy trükköztem, hogy fa nyársacskával elválasztottam a rösztit a muffinforma oldalától, és még langyosan kiemeltem (mert akormég nem keményszik meg a "héja", így nem törik). Gondolom, egy fogpiszkálóval is körbe lehet rajta szaladni, az is megteszi :-)

-- majd csak sikerül az összes ékezettel beírnom :-D --

DebiGabi írta...

Anazar,
Én műanyag késsel és kanállal ügyeskedtem vele, kisebb-nagyobb sikerrel.
A lényeg végül is, hogy nagyon finom volt.
Köszönöm a receptet:DD

szepyke írta...

Ok, akkor jövök, hozom a tányérom! A tejföl milyen hozzá?

DebiGabi írta...

Szepyke,
Megint a "picike" tányéroddal jössz???
Tejföl van, ha azt igényelsz hozzá:DDD

szepyke írta...

Naná, hogy a pizzással, majd a süteményessel... :)))))

DebiGabi írta...

Tényleg a pizzás tányérod!!!
Az előbb nem jutott eszembe,hogy a múltkor milyen tányért említettél:DDD

oresz írta...

Szia!
Ezt feltétlen kipróbálom :) Talán, ha ki is lisztezem a formát kijön. Ha meg nem, hát aztalközépre teszem és kikanalazzuk... Közös tálból rösztizünk :)))
Az bizti, h a kérges rész a legfinomabb! ;)

Még mindig odavagyok a receptjeidért! /csak nem vok túl beszédes :x ;)

DebiGabi írta...

Oresz,
Köszke:D
Majd írd meg, hogy neked hogy sikerült.

oresz írta...

Szió!
Őszintén?...sehogy :))) Elfelejtettem, hogy anyumnak kölcsönadtam a muffinsütőm :)
Próbáltam serpenyőben megsütni, az eredményt nem részletezném. Aztán kapott még pár adalékot, vas serpenyőben vékonyra elterítve, sütőben kisütöttem. Párom fintorgott, de én jóízen elcsemegéztem :)
Pusza!