2009. október 25., vasárnap

Magos pogácsa

Hozzávalók:

50  dkg liszt
10 dkg ráma
1 tojás + 1 a kenéshez
1 kk só
2 ek tejföl
3 dkg élesztő
1 kk cukor
1 dl tej

5 dkg lenmag
5 dkg szezámmag
5 dkg napraforgó mag

Az élesztőt elmorzsoltam a tejben, belekerült a cukor. Egy kicsit meglangyosítottam és hagytam az élesztőt szépen felfutni. A lisztet és a vajat kimértem, sóztam, beleütöttem a tojást, beleborítottam a felfutott élesztőt, jöttek még a magot, - egy keveset eltettem a tetejére díszítésnek - majd összedolgoztam az egészet a két kicsi kezemmel:)))
A tésztát pihentettem meleg helyen 1 órát, hogy szépen megkeljen. Kiborítottam egy lisztezett felületre és pogács szagattóval kiszaggattam. Megkentem a felvert tojással a tetejét, majd megszórtam az félretett len- és szezánmaggal. Sütőben: 180 fokon sacc perc kábé 30 perc.

6 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Hmmmm, ez gyönyörű!

Most nézek ám jobbra :-)) Rob Pattinson :-)) Köszi!!!

DebiGabi írta...

Viki,
Köszike!!
Tessék szavazni:DDDD
Nálam Gerard Buttler a nyerő:)))

szepyke írta...

Szavaztam!
Mind a négyre... Olyan bizonytalan vagyok néha, nehezen döntök...:DDD

DebiGabi írta...

Szepyke,
:DDD
Csak úgy poénból raktam ki, bár ritka szép látvány mind a négy pasi:)))

Juhász Andrea írta...

Ma este megcsinálom :) köszönöm az ötletet és a receptet ;)
Habár én csalok (kenyérsütőbe rakom dagasztásra)
További szép napot :D

DebiGabi írta...

Andrea,
Jó is a kenyérsütőgép erre:DDD
Majd mesélj, hogy ízlett.
Neked is szép napot kívánok.