2009. október 31., szombat

Halloween - Boszorkányujj süti

Ezt a kisze-kusza fogazatú tököt farigcsáltam ki a leányzónak:DD

Tegnap Szepyke oldalán találtam egy remek receptet. Boszorkányujj sütemény. Már a neve is... Este meg is sütöttem, nem bírtam megállni, hogy ne készítsem el:)))) Egyrészt nagyon finom a tészta, másrészt szerintem egy nagyon ötletes megoldás Halloween-ra így elkészíteni egy sütit, és tulajdonképpen nem is egy bonyolult dolog.

Hozzávalók:

45 dkg liszt
1 kk sütőpor
23 dkg vaj
20 dkg porcukor
1 tojás
1 kk mandula aroma
1 kk vanília aroma
csipet só

10 dkg egész mandula a díszítéshez

A hozzávalókat összedolgoztam egy nagyobb tálban, hűtőben fél óra pihentetés, bár ezt a részt én kihagytam, mert rögtön formáztam is az ujjakat a tésztából, valamint egy-két tök formájú fejet is csináltunk. 15-20 perc alatt megsültek 180 fokos sütőben.
A "véres" dekorálást én inkább kihagytam, az már nekem is sok lett volna, de akinek kedve van hozzá érdemes megnézni Szepyke-nél:))))
Egy pár darabból próbáltunk tökfejet is készíteni a férjemmel, kisebb-nagyobb sikerrel, bár azért felismerhető.

Itt még nyersen figyelnek az "ujjak" a tepsiből, istenigazából nekem így tetszett a legjobban, mert sütés után egy kicsit "ducibbak" lettek az ujjak:))))

6 megjegyzés:

Raindrop írta...

:DDD Tök(!) jól kifaragtad a tököt! Baromi jó!
A tökfej sütik is jópofák! Igazán hangulatos! :D

Yasmine írta...

Ahaa, szóval Te is nyirbálod a banyákat!! :DD
Kiszámoltuk, hogy Szepy hatot vont ki a forgalomból, akkor még kb. hat likvidálva van.. :DDD Ez jó hír!
Amúgy nagyon ügyesek vagytok, klassz lett!! :-))

DebiGabi írta...

Raindrop,
Köszke:DD

Yasmine,
Nekem kb. 30 db ujjam volt, mert nem volt több mandulám.
Tehát akkor én csak 3 banyát likvidáltam:)))

szepyke írta...

Akkor is 9 kilőve!
Megsütve. Illetve az ujjaik!

Ugye, hogy jó a tészta? Szerintem, finomabb, mint egy sima vajastészta.
Nekem is megnő, és kicsit el is veszti a formáját, lehet, hogy legközelebb nem teszek bele sütőport...

Mit szóltak hozzá, jah és vér nincs rajta?:)))))

DebiGabi írta...

Szepyke,
Fogynak a banyák:)
Nagy sikert arattam vele. Tényleg jó a tészta, olyan omlós keksz jellege lett fogom, még használni az tuti.
"Vérrel" próbálkoztam. Nem nagy sikerrel, azonkívül, hogy az összes ujjam szép piros lett, - még ma is látszik rajta:)) - valahogy nem lett az igazi. Néhány próbálkozás után feladtam.
Olyat próbáltam még készíteni, mivel elfogyott a mandulám, hogy piros körmöt csináltam csak a színezékkel, de nem lett túl szép, így inkább gyorsan megettük, még csak le sem fotóztam:o)

szepyke írta...

Ez a "nem lett szép" jó duma...
Én a palacsintasütésnél szoktam azt mondani az első egy-két darabra, hogy nem lett szép, ezért meg kellett ennem...:)))))

Nah, persze!:))