2009. október 2., péntek

Briós, vagy valami ahhoz hasonló

Pár hete találkoztam ezzel a briós recepttel, ami erősen felkeltette az érdeklődésemet. Természetesen, ha pékáruról van szó én is Limara oldalán szoktam mazsolázni, mert fantasztikusak a receptjei:D Tulajdonképpen egyszer már elkészítettem, de akkor valahogy nem sikerültek jól, mert szétnyíltak és elég idéglenül néztek ki a briósok, így nem tettem fel még őket ide. Most jobban sikerültek, ügyesebb voltam, így már engedélyeztem nekik, hogy itt legyenek a blogon:DDD

A hozzávalók a tésztához:

50 dkg liszt

2,5 dkg élesztő
1 egész tojás
1 tojás sárgája
3 ek. olaj
2,3 dl tej
7 dkg cukor
csipet só

A belsejébe való töltelék:

10 dkg vaj
2 ek porcukor
1 csomag vaníliás cukor

valamint
1 tojás felverve a kenéshez a tetejére
kristálycukor a szóráshoz szintén a tetejére

Az élesztőt felfuttattam egy kis tejben, majd az összes hozzávalót elkevertem egy nagy tálban. Félretettem legalább egy órára pihenni. Utána szétszedtem a megkelt tésztát 9 darabra. Minden darabot külön-külön kinyújtottam hosszukás formára, megkentem a cukros-vaníliás vajjal, kettéhajtottam, majd feltekertem őket. Elhelyeztem őket egy sütőpapírral kibélelt tepsiben. A tetejét megkentem egy felvert tojással és megszórtam kristálycukorral. Pihentettem még egy fél órát, majd 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt szépen megsütöttem őket.

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Hu, de régen nem jártam nálad, viszont most brióssal vártál? Imádom. Kávé a kezemben, kérnék egy brióst!

DebiGabi írta...

Szepyke,
Isten hozott itthon.
Remekül szórakoztam/szórakozom a beszámolóidon:DDD
Küldöm a brióst fénypostán:))

szepyke írta...

Köszönöm, a brióst várom!
És örülök, hogy jól szórakozol, jön még csomó minden... És én is roppant jól szórakoztam. :)