2009. október 4., vasárnap

Birsalma-sajt


Elkészült a birsalma-sajtom:)
Nem bírtam megállni, és csak elkészítettük:D Szombaton gyönyörű szép idő volt és kimentünk Anyukámhoz és szedtünk a fáról birsalmákat. Anyu, a kedves Férjem és én nekiálltuk, megpucoltuk a birsalmákat, ami főként abból állt, hogy gondosan kiszedtük, kivágdostuk a kukacosabb, már elszíneződött részeket, foltokat, de a magházat a magokkal együtt bennehagytuk!!! Anyu azt mondta ettől jobban bekocsonyásodik majd az egész. Valamint a szőrös részt ledörzsöltük a külső részről, többször átmostuk az egészet.
Forrásban lévő vízben megfőztük, de csak annyira, hogy éppen elkezdett puhulni. Kiszedegettük, jól lecsöpögtettük, majd miután megfogható hőmérsékletre hűlt, kivagdostam a magházakat is.
Ekkor következett talán a legmacerásabb rész, ugyanis húsdarálón le kellett darálni a megfőzött birsalmákat. Darálás után bekerültek egy nagy fazékba méricskélés után, majd hozzáadtuk a cukrot. 1 kg birsalmához 80 dkg cukor került. A fazékban összefőztük nagyon sűrű kevergetés közben az egészet addig, amíg már egyre nehezebben lehetett kevergetni és jó sűrű lett.
Két nagyobb tepsit kibéleltünk sütőpapírral és beleszedtük a forró birsalmát. Gondosan elsimítottuk, majd az egyikbe még nyomkodtam diószemeket és sajt közé, a másik natúr maradt.  Mára már egész szépen összeállt, már kóstolgatjuk is folyamatosan.
4-5 nap múlva, ha már eléggé megszikkadt ki kell borítani a tepsiből, hogy mindenütt meg tudjon száradni.

Két nagy tepsivel száradnak a nappaliban, mert nem fértek el máshol:DD

13 megjegyzés:

Altair írta...

Hú, hogy szeretem én ezt! És milyen régen ettem.

Miért nem vesztek egy elektromos húsdarálót? :o) A nagyikám még a zakuszkát, a sós paprikakrémet is azzal csinálta meg ezt a sajtot is. :o)

gondaanyu írta...

De jó, tegnap kaptam egy nagy kosár birsalmát és sajtot is akarok belőle.
Milyen szép sárga maradt!

DebiGabi írta...

Altair,
Itthon felejtettem az elektromos húsdarálót:DD
A kedves Férjem szerencsére hősiesen ledarálta nekem!!!

Gondanyu,
Mi is csodálkoztunk Anyuval, hogy milyen világos maradt, mert máskor sokkal barnább szokott lenne. De bevallom őszintén nem tudom miért:D

Szilvi írta...

Finom lehet...:)
Én olyan régen ettem, hogy már nem is emlékszem milyen....(

Chef Viki írta...

Nagyon szép lett! Fantasztikus üde színe van!

Akkor nem veszett kárba a birsalma :-)

DebiGabi írta...

Szilvi,
Hát én se tegnap csináltam utoljára:DD

DebiGabi írta...

Viki,
Nem:DD
De van még bőségesen:o)

szepyke írta...

Én meg szerintem nem szeretem a birsalmasajtot, de lehet, hogy még nem is ettem és csak gondolom, hogy nem szeretem?

DebiGabi írta...

Szepyke,
Én nem nagyon szeretem, de már több kockányi mennyiséget elfogyasztottam belőle kóstolgatás címen:o)
Szerintem szeretnéd:DDD

Zsuzsa írta...

Szia!
Nagyon tetszenek a recepteid.Lenne egy kérdésem.Én tegnap készítettem birsalmasajtot és nem nagyon akar megdermedni.Én cukorbeteg vagyok és lehet,hogy nem tettem annyi cukrot bele.Az íze csodálatosan finom.De szerinted lesz ebből még valami.
Üdvözlettel:Zsuzsa

DebiGabi írta...

Szia Zsuzsa,
Nem tudom, hogy lesz-e belőle még "valami". Én úgy tudom, hogy pár nap alatt megszikkad magától. Nekem már főzés közben eléggé összeállt, leve szinte nem is volt. De tény és való, hogy sok cukor van benne. Az én Anyukám is cukorbeteg, ő nem is nagyon ehet sajnos belőle.

De szerintem, ha jó az íze el kell úgy fogyasztani, legfeljebb kanál kell hozzá:DD
Gabi

Zsuzsa írta...

Köszönöm a gyors választ.Visszatettem még főni és újból formákba töltöttem.nem tudom mi lesz belőle,de ha sikerült azt jelzem,ha nem akkor csendbe maradok és majd még próbálkozom vele.Amíg tart a birs szezon.
Köszönettel.Zsuzsa

DebiGabi írta...

Zsuzsa,
Remélem sikerülni fog.
Én szurkolók nagyon!!!