2009. szeptember 9., szerda

Túróval töltött zsemle

Első lépésként is bedagasztottam és megsütöttem a tejes zsemléket, a saját receptem alapján. Ezzel tulajdonképpen elkövettem egy apró hibát, mert a zsemlék nagyon frissek voltak, eléggé szétrepedeztek, jobb lett volna, ha előző nap sütöm meg őket, hogy ne legyenek ennyire frissek, de majd leközelebb...

A túrós töltelék hozzávalói:

50 dkg túró
2 db tojás
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
3-4 kanálnyi cukor
mehet még bele mazsola is, de mi nem nagyon szeretjük

2-3 dl tej
1 csomag vaníliás cukor

tejföl a tetejére
kristálycukor

A túróban elkevertem a vaníliás cukrot, a két tojás sárgáját, belereszeltem a citrom héját és belefacsartam a levét is, valamint adtam hozzá 3-4 kanál cukrot. Gondosan összekevertem. Utána felvertem a két tojás fehérjét kemény habbá és ezt is óvatosan belekevertem a túrós masszába.
A tejet langyosra melegítettem és beletettem a vaníliás cukrot.
Az zsemléknek levágtam a tetejét és kiszedtem a belsejét, majd megforgattam a vaníliás tejben őket. Beletöltögettem a túrós masszát, majd visszahelyeztem a "kalapját", amit szintén megforgattam a vaníliás tejben. Elhelyeztem őket, egy kivajazott tepsiben, majd az összes zsemle tetejére kanalaztam tejfölt, amit megszórtam még kristálycukorral.
180 fokos sütőben kb. fél óra alatt ropogósra sütöttem.

4 megjegyzés:

szepyke írta...

Nah, ebből is kérek! Imádom. Nagyon!

DebiGabi írta...

Bocsika, de már elfogyta magát:DDD
Szerintem is egy nagyon király
kaja, én is szeretem:o)

Zsófi írta...

Hmmmm:)
Mi is nagyon imádjuk a töltött zsemlét:)
Lehet akár édes,vagy akár sós a töltelék:)
Nagyon szuper dolgokat alkotsz a konyhában!!!!!Ha nem haragszol benéznék hozzád többször is!?!
Szia:Zsófi.

DebiGabi írta...

Szia Zsófi,
Köszönöm szépen.
Naná, hogynem haragszom, gyere nyugodtan:)
Remélem találsz egy-két dolgot, amit Te is megalkothatsz a Te konyhádban:DDD
Gabi