2009. szeptember 21., hétfő

Túrófánk


Egy újabb finomság, ami maximálisan elnyerte a tetszésemet. Sőt!!! Érdekes, hogy ez is valahogy eddig kimaradt az étrendünkből, én például még nem is ettem soha, pedig valami fergetegesen finom. Gyorsan  és egyszerűen elkészíthető második fogás egy jó kis leves után.

Hozzávalók:

25 dkg túró
25 dkg liszt
3 db tojás
1/2 csomag sütőpor
egy csipet só
1 ek cukor
1 kis pohár tejföl
1 csomag vaníliás cukor

A sütőport elkevertem a lisztben, beletettem a cukrot, vaníliás cukrot, a csipet sót, majd belekerült a túró, a tejföl is, valamint a 3 tojás sárgája. Villával alaposan összenyomkodtam, összetörtem, összedolgoztam:). Egy kicsit félretettem, amíg felvertem kemény habbá a tojások fehérjét. Ezután óvatosan hozzákevertem a tojáshabot a masszához, ami jól fellazítottak az egészet. Egy serpenyőben legalább 2 ujjnyi olajat jól felmelegítettem.
A kész masszából, én egyszerűen csak kikanalaztam egy-egy darabot és beletettem a forró olajba, de lehet formázni annak akinek van hozzá kedve. Aranybarnára sütöttem mind a két oldalát és már készen is volt.
Elméletileg az eredeti recept szerint maguktól átfordulnak a fánkocskák, de nekem valamiért nem akartak:((
Tálaláskor megszórtam még porcukorral és volt hozzá lekvár is.
Kis családom nagyon hamar eltakarította a tányérjáról az egészet:DD

9 megjegyzés:

trinity írta...

Nekem sem fordul át magától:)) Én anyósomtól kaptam a receptet, fejből nem tudom, de hasonló..Nagyon finom!

DebiGabi írta...

Szia Trinity,
:DD
Tényleg isteni volt. A jövőben biztos, hogy gyakrabban fogok készíteni.

Raindrop írta...

Ajajajajaj... Már megint valami amit nagyon szeretek. Gabi, elküldöm a szobabiciklim számláját, mert lassan vennem kell. :)

Én kb. 8 hónapja sütöttem először, mert a párom mindig mondta, hogy Anyósom milyen jól csinálja. Oké, oké, de mi lehet az a túrófánk???? :)
Aztán körbenéztem, és a desszert.eu-s recept szerint sütöttem. Odáig vagyok érte azóta is. :) Anyósomtól is elkérem majd a recit, kiváncsi vagyok mi a különbség.

DebiGabi írta...

Raindrop,
Szobabicikli???:DDD
Kíváncsi vagyok a Te verziódra is. Az igazsághoz azért az is hozzátartozik, hogy én is többfélét találtam az interneten, de végül ez a változat nyerte el a tetszésemet.

bodzablog írta...

Szia :) Ugyan nem egy spórolós az olajjal ez a recept, de nekem attól szokott megfordulni, hogy bő olajban sütöm. Vagyis úgy, hogy tudjon benne úszkálni. Bevallom, ehhez nem a kedvenc 24 centis serpenyőm használom, mert akkor 1 1/2 l olaj kellene, hanem egy kisebb lábost és egyszerre kevesebbet pakolok bele. Viszont így majdnem gömb alakú lesz és tényleg megfordul.
Nálunk van egy továbbfejlesztett verziója is, amikor kakaóba forgatjuk még forrón, mint a sima ördögfánkot. De evvel is működik :)

DebiGabi írta...

Szia Bodza,
Legközelebb szerintem megpróbálom én is még több olajban sütni. Hátha akkor forgolódni fognak a fánkok:DD
Kakaóban megforgatni? Hm. Nem lehet rossz. Memorizáltam ezt is:)
Köszike.

Csibe írta...

Nálunk is nagy kedvenc!

DebiGabi írta...

Csibe,
Most már nálunk is az lett:D

Raindrop írta...

Gabi, én ezt csináltam meg, és így:

http://www.desszert.eu/turofank

Csinálok is holnap. :)