2009. szeptember 5., szombat

Szilvás gombóc


Több napja készülök, hogy alkotok a kedves férjem uramnak szilvás gombócokat. Én nem igazán szeretem a szilvát, de az ember a kedves párjáért néha hajlandó áldozatokra:DDD

Egyszerűen és gyorsan készül, hiszen csak a krumplit kell megfőzni a héjában, utána gondosan lehűteni teljesen hidegre. Miután megpucoltam a krumplikat összetörtem krumplinyomóval, sóztam és annyi lisztet adtam hozzá, amíg nem ragadt már a tészta. Ezt a részt különösen nem kedvelem... brrrrr....

A szilvákat gondosan megmostam, kimagoztam, kukactalanítottam:), és megforgattam fahéjas cukorban, majd bebugyoláltam őket a tésztával. Sós, lobogó vízbe potyogtattam a gombóckákat, majd miután feljöttek a víz felszínére kiszedtem őket és pirított zsemlemorzsába forgattam, hogy ne legyenek csupaszok. Tálaláskor még megszórtam egy kis porcukorral és már lehetett is falatozni.

Sikeresen készítettem 24 db nem kis méretű gombócot:))), így a mélyhűtőbe is tudok lefagyasztani, későbbi fogyasztásra.

2 megjegyzés:

szepyke írta...

Én sem szeretem a szilvát (se)
De barackkal szeretem a gombócot, sőt meggyel is!:D

DebiGabi írta...

Szepyke,
A barackosat én is jobban kedvelem:DD Viszont meggyeset még sose ettem.