2009. szeptember 7., hétfő

Rozskenyér

Az első rozskenyér kísérletem:) Hát nem lett egy szépségdíjas kenyér, bár szeletelve egész normálisan néz ki:D, viszont az íze remek lett. A férjem nagyon szereti a magos, barna kenyereket, gondoltam sütök egy hasonlót valamelyik nap neki. Ezt a kissé berepedezett tetejű rozskenyeret, sikerült alkotnom:)))

Hozzávalók:

40 dkg rozsliszt
10 dkg fehérliszt
2,5 dkg élesztő
3 dl víz
1 evőkanál barnacukor
2 kk só
1 kk örült kömény

Hozzávalók bekerültek a kenyérsütőgépbe dagasztó programra. Miután a gép elfütyülte a program végét, kivettem a tésztát, formáztam és félretettem pihenni még egy fél órát. Na ekkor repedezett be a teteje ilyen szép idétlenül, hogy a végén már lemondtam a bevagdosásról, ami a receptben még szerepelt. Utána sütőben 180 fokon kb. 40 percig sütögettem.


2 megjegyzés:

Anyucika írta...

Szia!!!Nagyon sokszor nézelődök nálad,és nagyon tetszik minden.Kaptam egy dijat,amit szeretnék megosztani veled,ha elfogadod.Ha lesz időd nézz be hozzám. köszi.Üdv.

DebiGabi írta...

Anyucika,
Köszönöm:)