2009. szeptember 19., szombat

Pincepörköltöt főztünk



A mai gyönyörű szép időben kerti főzést rendeztünk Anyukám kertjében. Isteni időnk volt, igazi őszi idő, ideális a bográcsban való főzéshez. Több helyről is hallottam már a pincepörköltről, a kollégáimtól, kedvenc főnököm is mesélte nemrégiben, hogy milyen finom pincepörit főzött, így arra gondoltunk a párommal, hogy kipróbáljuk mi is. Meghívtuk pár barátunkat a gyerekeikkel, - összesen 9 felnőtt és 8 gyermek -, hogy egy jó kis kerti partin falatozzunk, beszélgessünk egy kicsit.

Hozzávalók, amiket mi használtunk:

4 nagy malacköröm, ketté vágva
3 kg marhalábszár, lehártyázva, kockára vágra
1 kg hagyma, apróra vágva
30 dkg kolozsvári szalonna
fűszerek: só, bors, kömény, pirospaprika
3 db nyers paprika
2 db meghámozott paradicsom
3-4 dl vörös száraz bor

sok-sok fa a tűzhöz:D

némi alkohol, hogy jobban menjen a főzés:))

A szalonnát megpirítottuk a bográcsban, után jött rá a hagyma, amit Anyukám összevágott helyettem, én csak megpucoltam, amiért külön köszönet neki, mert így nem nekem kellett zokognom:D A hagymát üvegesre sütöttük, utána a kettévágott körmöket gondosan lerakosgattuk a bogrács aljába, majd erre került a marhahús, amit előző este gondosan lehártyáztam és kockákra vágtam. Egy kevés vizet kb. 2-3 dl öntöttünk alá. Ezután nem kevertük, hanem csak rázogattuk a bográcsot, amíg jó levet nem engedett és elkezdtek a marhahúsok kifehéredni. Ekkor fűszereztem feketeborssal, az örölt köménnyel, pirospaprikával, sóval, majd nem sokkal ezután belekerült a meghámozott, apróra vágott paradicsom és paprika is.
Főztünk közel 2,5 órán keresztül, de itt már fakanállal kevergettük, főként miután a körmök kezdtek a felszínre úszkálni:) Közben, amennyi lé elpárolgott belőle, azt már a száraz vörösborral pótoltuk. Még főztünk kb. egy órát, addig amíg a marhahús puha nem lett.
Előző este sütöttem francia kenyeret és rozskenyeret hozzá, de volt még sima főtt krumpli is és ki, mit kívánt hozzá köretnek, azzal ette. Nagyon finom lett, nagy-nagy sikert akaratot az egész társaság körében, mert a végére alig maradt egy adagnyi az egészből.
Bevallom őszintén, először arra gondoltam, hogy a társaság körömevéséről teszek fel ide egy-két malackodos képet, szép maszatos arcú, kezű fotókat, hiszen azt nem lehet kulturáltan enni, de aztán meggondoltam magam, hogy nem leszek velük ilyen gonoszka:DD
Így maradnak csak a fotók, amik azért önmagukért beszélnek szerintem.


4 megjegyzés:

Receptgyűjtő írta...

Ez isteni finom lehetett! Utoljára ilyen jót akkor ettem, amikor céges bulira főzött az egyik kollégám (25 évvel ezelőtt...), ő még variálta nagy szemű tarkababbal.
Isten nyugosztalja kedves kollégámat, de róla mindig az a pörkölt jut az eszembe.

DebiGabi írta...

Receptgyűjtő,
Nagyon-nagyon finom lett.
Másnapra a pici maradék összeállt kocsonyásra:DDD

Zsófi írta...

Hmmmm:)Nem maradt véletlen még egy kicsi?????Jelentkeznék rá,nehogy kárba vesszen:):):)

DebiGabi írta...

Zsófi,
Sajnos nincs már. Anyósom tegnap megkapta a maradék két körmöcskét:DDD