2009. szeptember 30., szerda

Őszi hangulatban. A birsalma

birs kollázsb

Ezek a szép birsalmák szintén Anyu kertjében találhatók.
Hát nem igazán tartozik a kedvenc gyümölcseim közé, bár a birsalma-sajtot bármikor szó nélkül elfogyasztanám, ha valaki elém tenné:D Anyu kérdezte is, hogy nem akarok-e csinálni, de eddig még valahogy nem tudtam rászánni magam, mert egy kicsit macerásnak érzem az elkészítés módját. Pedig idén rengeteg birsalma van a fán, lehet, hogy hétvégéig még átgondolom a dolgot:))

9 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Szóljál, megyek szüretelni :-)

Én pont a birsalmasajtot nem szeretem, a többi verziót igen :-)

Levesként. Húsokkal együtt sütve. Félbevágva, megtöltve valamivel, pl. karakteres ízű sajttal vagy fűszeres darált hússal.

Raindrop írta...

Atyaég, de gyönyörűek! :O
Én totál nem szeretem, sehogy sem, de Anyukám a fél életét adná ezekért. :))

DebiGabi írta...

Viki,
Jöhetsz szüretelni, csak üzenj:DD

DebiGabi írta...

Raindrop,
Köszönöm megint.
Neked is nagyon szívesen adok, hogy tudjál Anyukádnak vinni:DDD

Névtelen írta...

Szia!
Gyakorta olvasom blogodat. Én tegnap és ma (illetve a héten) vagyok birsalma-mániás kedvemben. Már elkészült a birsalmasajtom, és most tartok a befőtt eltevésnél.
Szóval, a sajt legegyszerűbben http://chilii.blogter.hu/93118/birsalmasajt, bizonyára megengedik, hogy ide másoljam. Verhetetlen és szerintem nem olyan bonyolult, mint én is gondoltam korábban.
Befőttként pedig K.n...orr -os befőtt tartósítóval készítem, hát mint ne mondjak: nagyon finom!!! Ja, és egyszerű, csak legyen aki felvágja.
Szóval kitartás! Majd benézek Hozzád!
Szia, Panni

DebiGabi írta...

Szia Panni,
Köszike.
Megnézem, köszi az infot.
A fő gondom a darabolással van nekem is. A kedves páromat pedig nem mindig lehet rávenni konyhai robotra:D
Jobban belegondolva, most már egyre inkább úgy érzem, tényleg készítek legalább egy adag birsalmasajtot a hétvégén:)
Gabi

Csibe írta...

Ha mégis rászánod magad, egy adagra vevő vagyok ;)

Zsuzska írta...

Èn nem is tudtam, hogy ez a gyümölcs ilyen csodaszép!!! Nos, sok szerencsét, kitartást, ha mégis nekiállnál... Igen kemény gyümölcs hírében áll... ;O)

DebiGabi írta...

Zsuzska,
Még vacilálok, de már erősen hajlok rá, hogy megpróbálkozom vele:))