2009. szeptember 3., csütörtök

Marhahús sült hagymakarikával fűszervajjal

Nagyon szeretem a marhahúst, de elég ritkán szerepel az itthoni étlapon viszont étteremben szinte mindig marhahúst szoktam kóstolgatni:)) Múlt héten szombaton vásároltam egy pár szelet húsit, mert nagyon szépen néztek rám a húspultból:o) Miután hazaértünk rögtön be is pácoltam őket, azzal a gondolattal, hogy héten majd megsütöm egyik este vacsira.
Az 3-4 kanál mustárban elkevertem 2 kk delikátot és 1 kk feketeborsot. Megkentem egy szelet húst és lefektettem egy tálba, majd 4-5 db babérlevelet tettem rá, ezután következett a többi szelet húsi ugyanezzel a módszerrel. A legvégén felöntöttem az egészet annyi olajjal, hogy a hús teljesen el legyen fedve, semmiképpen ne lógjon ki egy kicsi rész sem. Lefóliáztam és hűtőbe tettem, hogy szépen összeérjenek benne az ízek.

Ma este jött el a napja, hogy elkészítettem a marhahús szeleteket vacsorára. Ma csütörtök van, így tehát 6 napig érlelődött, puhult a hús, ami nagyon jót tett neki, mert jó ízű és porhanyós lett:D Egy serpenyőbe egy kevés olan sütöttem meg a húsokat, volt amelyik szelet jobban átsült, de volt olyan is, ami belül véres maradt, a vastagságúk függvényében.
3 közepes méretű hagymát felkarikáztam, megforgattam lisztben és olajban világosbarna színűre sütöttem. A fűszervajhoz Kotányi fűszerkeveréket használtam, ami véleményem szerint egy nagyon jó ízű összeállítás, nagyon jól illet a marhahúshoz és a hagymakarikákhoz, de kerti grillhez is kimondottan ajánlani tudom.
Kedves férjemnek és a kicsi leányzómnak is nagyon ízlett a mai vacsora, hamar eltakarították a tányérjukról az adagjaikat:DDD

4 megjegyzés:

szepyke írta...

A marhát nem szeretem, de a hagymakarikából kérnék!:D

DebiGabi írta...

:DDD

Chef Viki írta...

Én nem válogatok, mint Szepy :-))

Kérek mindenből! Imádom...

DebiGabi írta...

Viki,
Szívesen megkinálnálak, de épp most fejeztem be az ébedemet a tegnapi maradékból:DDD
Majd legközelebb:))