2009. szeptember 2., szerda

Juhtúrós sztrapacska

Megint egy roppant finom étel, amit már jó régen nem készítettem. Bevallom őszintén a nokedli szaggatás talán az egyetlen dolog, amit egész egyszerűek utálok a konyhai munkák közül. Néha-néha, azért rá lehet venni, különösen tavasszal egy jó kis tojásos nokedlira, meg a sztrapacskára:D

A sztrapacska hozzávalói:

50 dkg krumpli (nyers)
kb. 25-30 dkg liszt
2 tojás
1 tk só
víz kb. 1-1,5 dl
20 dkg bacon szalonna
10 dkg juhtúró
1 nagy doboz tejföl

A bacon szalonnát apróra vágtam és szép pirosra sütöttem. Egy nagy tálba öntöttem, hogy majd rá tudjam szedni a kifőtt sztrapacskákat. A krumplikat meghámoztam és lereszeltem sajtreszelőn. A két tojást beleütöttem a krumpliba, sóztam, hozzáadtam a lisztet és kb. 1-1,5 dl vizet, de ezt nem tudom pontosan mennyi volt, mert utána kevergetés közben még adtam hozzá. Összekevertem, egy könnyebb, nem túl sűrű nokedli tészta lett belőle.
Miközben a tésztát állítottam össze, feltettem vizet melegedni. Miután a víz felforrt, nokedli szaggatóval kiszaggattam egy adag tésztát, amit főztem sacc per kb. 3-4 percig többször kevergetve, mert hajlamos összeragadni. Miután úgy ítéltem meg /egy kóstolás után:)/, hogy megfőtt, kiszedtem és gondosan lecsöpögtettem, végül beleborítottam a baconos tálba. Jó alaposan összekevertem, és utána addig folytattam ezt, amíg elfogyott a nyers tészta, és mind kifőtt:)))
A nagy doboz tejfölben elkevertem a juhtúrót és tálaláskor minden adagra tettem több kanálnyit, annak függvényében ki mennyit óhajtott a saját adagjára. Tulajdonképpen össze is lehet keverni, de ez már egyéni ízlések és pofonok.

13 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Annyira utálatos szaggatni :-) Kb., mint karfiolt panírozni :-D

De annyira finom! Imádom én is!

Tulajdonképpen kérek is egy adagot :-)

ninca80 írta...

Mi is imádjuk,ismét egy jó ötlet,Köszi! ÍÉn nem utálom szaggatni addig utáltam csak míg reszeltem a krumplit bele, de aztán valahol rábukkantam, hogy akár darálhatnám vagy turmixolhatnám is.
Van ez a Tupperes darálóm azon szoktam letekerni, és így ugyanolyan könnyű kiszaggatni mint a másik nokszit.
Próbáljátok ki csak egy ötlet!

Gratula a kislányodhoz! Csuda aranyos! Jó nektek, hogy már iskolások vagytok.
Niki

DebiGabi írta...

Viki,
Teljesen mértékben egyetértek, ráadásul utána elmosogatni:(((

Küldöm mindjárt:o)

Ninca80,
Hát a reszelés sem egyszerű, kivételesen az ujjaimat nem reszeltem le. sajnos nekem nincs semmilyen tupperes cuccom, pedig tudom milyen jók.

Az egyik szemem sír, a másik nevet, azzal kapcsolatban, hogy már iskolás a leányzó. Köszönöm:)

szepyke írta...

Hallóóóóóóóóó!
Hoztam a pizzatányér nagyságú "tányérkámat" és sok-sok tejfölt hozzá, és kérek, és jó sokat!

DebiGabi írta...

Szepyke,
Majdnem leestem a székről a röhögéstől:)))
Pizzatányér nagyságú tányérkám!!!
Ez nagyon király szöveg:DDDD
Csak nem szeretjük a sztrapacskát???

szepyke írta...

ŐŐŐŐŐŐ, de igen. Kicsit... Kicsit nagyon....:DDD

DebiGabi írta...

:DDDD

Fruzska írta...

Hű én ezt nagyon nagyon imádom...

Belly írta...

Szia!
A szaggatásban dettó,főleg ha nyár van.Az edény mosogatásáról ne is beszéljünk.És mit szeret a férjem legjobban a világon?Csirkepörkölt galuskával!Hát ezen a téren nincs elkényeztetve:-D.
Nálunk is menő étel a sztrapacska,otthon,anyunál,mi még párolt savanyúkáposztával is szoktuk enni,azzal is finom!

DebiGabi írta...

Fruzska,
:DD

Belly,
Az én férjem is Dettó:)
Párolt káposztával. Imádom!!! Hm. Jó lehet úgy is.

Judith írta...

Jujjj, a neve nagyon ismerosen hangzott, aztan elolvastam a hozzavalokat es eszembe jutott. Gyerekkorunkban Anyukam sokszor keszitett ilyet, de legalabb 15 eve nem ettem. Mi meg tot-galuskanak is hivtuk, Apu szlovak szarmazasu es ez egyik kedvence volt. Koszi, hogy eszembe juttattad!

Judith írta...

Ja, en nagyon szeretem szaggatni a nokedlit, kimondottan elvezem... habar neha kenyelembol eloveszem a nokedliszaggatot, de mikozben eszem es a tanyeromon nezem, mindig arra gondolok - ez nem az az igazi...

DebiGabi írta...

Judith
:DDD