2009. szeptember 14., hétfő

Életem első saját készítésű töltött káposztája

36 évesen eljutottam oda, hogy elkészítettem életem első töltött káposztáját:))) Lehet, hogy ezért sokan hülyének néznek, meg cikinek gondolják, de az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy Anyósomék Hajdúhadházról származnak, ahol iszonyú finom töltött káposztákat főznek. Családi összejöveteleken, ünnepeken mindig kerül az asztalra. Eddig valahogy nem volt bátorságom, hogy elkészítsem otthon, de most kedvet kaptam hozzá, de előtte gondosan kikérdeztem Anyósomat és testvéreit, hogyan főzik, készítik ők. Igyekeztem nem elfelejteni semmit:) És íme a én első töltött káposztám elkészítési menete:

Hozzávalók:
1 fej közepes méretű káposzta
70 dkg darált hús (vegyesen marha-sertést használtam)
30 dkg rizs
2 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
feketebors
majoranna
örült kömény

A léhez:
1 nagy adag paradicsompüré
1 fej hagyma
20 dkg szalonna
A darált húst összekevertem a rizzsel, a hagymát apróra vágtam, belenyomtam a fokhagymát és hozzáadtam a fűszereket. Alaposan összekevertem az egészet, majd félretettem, hogy előkészítsem a káposzta leveleit.
A káposztának kivágtam a torzsáját és feltettem sós vízbe főni. Amikor már kezdtek leválni a levelek, leszedtem egyszerre 4-5 darabot és beletettem egy adag tölteléket, feltekertem a káposztalevélben úgy, hogy a széleit is behajtottam. Elhelyeztem egy nagyobb lábasban, aminek az aljára beleszórtam az apróra vágott hagymát és szalonnát. Erre helyeztem sorban egymás után a töltelékes káposztákat, addig, amíg volt töltelék és káposztalevél:DD
A káposzta közepének maradványait összevágtam és beszórtam a töltelékek közé. Leöntöttem az egészet kb. fél liternyi paradicsompürével. Legvégül felöntöttem a káposzta főzőlevével, annyira hogy ellepje a töltött káposztákat. Egy kicsit megsóztam még, után főztem kb. 1-1,5 órát, amíg meg nem főtt a töltelék. Tálaláskor sok-sok tejföllel öntöztem meg, de ez megint ízlések és pofonok, hogy ki mivel fogyasztja a legvégén, mi sok tejföllel szeretjük:DDD
Anyósomnak vittük át szombaton. Rettentően ízlett neki, vasárnap külön elmondta, hogy milyen finom lett, ezt ette vacsorára és ebédre is. Nekem ennél nagyobb dicséret nem is kellett!!

8 megjegyzés:

Altair írta...

Akkor nekem is van még két évem, hogy megtanuljam. ;o) Mert én se főztem még sose.

DebiGabi írta...

Altair,
Hajrá:DDDD

Belly írta...

Én nem tartom cikinek.Nagyon ügyes vagy.Biztos finom lett,a töltött káposzta az egyik kedvencem.

DebiGabi írta...

Belly,
Aranyos vagy. Köszönöm. Tényleg isteni volt:DDD

Yasmine írta...

Figyi Gabi, semmi se ciki! Én meg még nem főztem halászlevet. Soha életemben.. Hallgatok is miatta.. :DD
Nem látszik rajta, hogy először csináltad, gyönyörű lett!! :-))

DebiGabi írta...

Yasmine,
Köszike:)
Halászlevet én pl. soha nem fogok készíteni, mert nagyon nem szeressem a halas dolgokat, már a hal szagától futhatnékom van:DDD

Judith írta...

Gabi, en is elmult Karacsonykor, kozel 36 evesen keszitettem el elso toltott kaposztamat. Toltottem mar Anyukamet gyerekkorom ota, de masszat soha nem keszitettem... Lenyeg, hogy finom lett es erre buszke lehetsz!

DebiGabi írta...

Judith,
Nagyon kedves vagy, köszönöm:DDD