2009. szeptember 8., kedd

Egyszerű szilvás sütike

Anyukámnál már a végét járja a szilva. Utolsó körben leszedtünk még egy adagot, amiből készült szilvásgombóc, meg ez a sütemény. Legkedvesebb barátosném férjének roppant módon ízlett vasárnap mikor itt voltak nálunk kártyázni:))), mert lazán megevett két egész sornyit belőle:DDD Egészségedre Tibcsi!!!

A tészta hozzávalói:

10 dkg vaj
20 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
2 tojás
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2,5 dl tej
egy csipet só
kb. 50 kg szilva

A vajat habosra kevertem a cukorral és a vaníliás cukorra, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat. A lisztben elkevertem a sütőport, majd ez is ment a vajas alaphoz, végül belekevertem a tejet is. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és beleöntöttem a nyers tésztát, majd belenyomkodtam a kimagozott, fahéjas cukorban megforgatott szilvaszemeket. 180 fokos sütőben 25 perc alatt megsütöttem.
A szilvaszemek teljesen lesüllyedtek a sütemény aljára, de kellemes íze lett az egésznek, mert azért egy szeletet csak megkóstoltam én is:)

6 megjegyzés:

Altair írta...

Gondolatolvasó vagy. :o) Éppen a szilván gondolkodtam. Hogy mit kezdhetnék vele, mert a mélyhűtőbe nem fér több. :o)

Ez a süti pedig nagyon guszta. :o)

DebiGabi írta...

Altair,
Nagyon gyorsan elkészültem vele, szerintem érdemes elkészíteni:DD

szepyke írta...

Akkor erre csúszott a pálesz!:D

DebiGabi írta...

Szepyke,
Naná!!!
:DDD

Altair írta...

:o) Remélem, a gin-tonic is illik hozzá, mert akkor ezennel meghívlak a harmadikra. :o)

A következő lépés úgyis az lett volna, hogy a Viki választotta képpel meghívom minden kedves rendszeres olvasómat egy gin-tonic kúrára. :o)

És máris tanúi lehetünk egy játék születésének. :o)

A játék szabályai, hogy nincsenek szabályok, ha gondolod, Te is nyugodtan hívj meg másokat a fájdalomcsillapító kúrára! :o)

Csirió!

DebiGabi írta...

Altair,
Én pálinkáztam pár napja:DDD

De ezennel mindenkit meghívunk a gin-tonic fájdalomcsillapító kúrára is:))