2009. szeptember 25., péntek

Csíkos kalács



Hozzávalók:

75 dkg liszt
10 dkg vaj
3 ek kristálycukor
3 dkg friss élesztő
2 dl tej
2 dl tejszín
2 ev kakaópor
1 tojás a kenéshez
egy csipet só

Az élesztőt felfuttattam egy kis tejben egy pici cukorral. A lisztet kimértem, hozzáadtam a vajat megolvasztva, a cukrot, a tejet, a tejszínt és a csipet sót. Beleöntöttem az élesztőt is, majd nagyon alaposan összedolgoztam. A tésztát szétszedtem két részre úgy, hogy fehér tészta résznek meghagytam kb. 2/3 részét, a maradékba pedig belekevertem a két kanál kakaóport. Félretettem pihenni tésztákat 1 órára.
Miután szépen megkelt a fehértésztát három részre szedtem, hosszúkás formába jó vékonyra kinyújtottam. Ugyanezt tettem a kakaós tésztával is. Majd a kinyújtott fehérre rátettem a kakaós tésztát és feltekertem henger formájúra. A három "hengert" összefontam:)
Sütés előtt megkentem a felvert tojással. Nekem 180 fokos sütőben 35 perc alatt szép színűre sült a kalács.

2 megjegyzés:

trinity írta...

Megintcsak nem tétlenkedtél..Nagyon szép lett!!

DebiGabi írta...

Trinity,
Imádok sütni-főzni.
Nekem egy nagyon jó kikapcsolódást jelent a konyhai "robot".
Köszike:D