2009. szeptember 11., péntek

Citromtorta sütés nélkül

Ma elhasználtam a krémsajtom maradékát erre a nagyon gyorsan, egyszerűen sütés nélkül elkészíthető remek ízű citromos tortára.

Hozzávalók:

5-6 dkg vaj
10-15 dkg Amaretti keksz
20 dkg krémsajt
2 dl tejszín
1,5 dl tej
1 citrom leve és a héja is kell!!
2 ek cukor
1 zacskó zselatin

Az amoretti kekszet apróra törtem és beleszórtam egy 20 cm átmérőjű csatos tortaformába. A vajat felolvasztottam ráöntöttem az összetört kekszre. Jó alaposan elkevertem a kekszmorzsával, majd gondosan kanállal bele- és összenyomkodtam a forma aljába. Ezután egy 20 percre hűtőbe tettem, hogy a vaj visszadermedjen.
A krémsajtba beletettem a cukrot, belereszeltem a citrom héját, majd belefacsartam a levét is. Elkevertem, hogy ne legyen darabos a krémsajt, majd hozzáadtam a tejszínt  és a tejet is. A zselatint elkevertem 3-4 kanál vízben és mikroban felmelegítettem annyira, hogy elolvadjon benne teljesen. A folyamatos keverés közben hozzáadtam a zselatint a krémhez, legvégül rákentem a vajas morzsára. 1-1,5 óra alatt megdermedt a hűtőben.

6 megjegyzés:

szepyke írta...

Szeretem a citromot, és mandula beütéssel... Van még?

DebiGabi írta...

Szepyke,
Sorry. Ez is elfogyta magát pikk-pakk. Kedves páromnak csak egy egészen kicsikét ízlett.
De holnap készítek egy másikat, mert vendégségbe megyünk és ezt viszek ajándékba:D

trinity írta...

Most miért is nem csodálkozom, hogy elfogyott...
Amaretti, meg mascarponeszerű sajt: totális gyönyörűség:))

DebiGabi írta...

Trinity,
Az amaretti annyira feldobta az egészet, pedig az eredeti recept nem azt írta, csak gondoltam miért ne:D

Névtelen írta...

Nem derült ki számomra,hogy mire kell a 1,5 dl tej

DebiGabi írta...

A tej is akkor került a bele, amikor a tejszín.
Bocsánat, de véletlenül lemaradt.