2009. szeptember 27., vasárnap

Citromos grízhab karamellel


Egyik este a tévében láttam meg ezt a receptet, melyet valamelyik főzőcskézős műsorban készítettek. Sajnos az elejét nem láttam, de szerencsére többször elmondták, hogy mi is készül és meg tudtam találni a receptet. Imádok minden karamellás dolgot, ezért muszáj volt rákeresnem az interneten. Hát nem is tudtam neki ellenállni, muszáj volt elkészítenem:)) Nem bántam meg, mert valami isteni és viszonylag gyorsan készen is van.

Hozzávalók:

1 liter víz
10 dkg búzadara
20 dkg cukor
1 citrom héja és leve

A vízben elkevertem a búzadarát, a cukrot. Belereszeltem a citrom héját és belefacsartam a levét is. Utána feltettem melegedni, miközben folyamatosan kevergettem. Miután szépen besűrűsödött levettem a tűzről és egy kicsit kihűtöttem, hogy be tudja töltögetni a tálkákba. Kiporcióztam a fagyis kelyheimbe. Ebből a mennyiségből összesen 6 tálkányi lett. Félrettem őket, amíg elkészítettem a karamelles krémet a tetejére.

Karamell krém hozzávalói:

20 dkg cukor
2 dl tejszín
5 dkg vaj

A cukrot beleszórtam egy teflon serpenyőbe és felolvasztottam. Utána nagyon óvatosan beletettem az 5 dkg vajat, amit belekevertem. Ezután szép fokozatosan beleöntögettem a tejszínt továbbra is folyamatosan kevergetve. Még főztem pár percig, majd levettem a tűzről és rászedtem a citromos grízre. Hidegen tálaltam vacsora után deszertnek.

5 megjegyzés:

ninca80 írta...

Szia!
De jól néz ki,pont mint a tvben.
Én is kiszemeltem magunknak,csak még nem kerestem rá a recire.
Köszi ismét egy szuper ötlet Tőled!
Imádjuk a blogod!
Kislányom Dalma rendszeresen a képeidből merít ötleteket.
A múltkor is megevett vacsira fél üveg csalamádét,igaz én is télire tettem el de a miénk már ehető. :)
Szóval köszi!!!!!

DebiGabi írta...

Szia Ninca80,
Én köszönöm szépen újfent kedves soraidat, nagyon aranyos vagy:DD
Mi a leányzómmal folyamatosan falatoztuk még a fazékból a nyers csalamádét:DD

Chef Viki írta...

Keresztes Ildi főzte a Vacsoracsatában :-) Láttam én is :-)


Gyönyörű, csábító a kép róla!

DebiGabi írta...

Viki,
Köszke:D

Érdekes, de alapvetően jó íze van/volt:))

Névtelen írta...

Én is néztem a receptet a Vacsoracsata oldalán, de nem tudtam, hogyan készül a karemell.
Köszi, hogy leírtad. Viszem..