2009. augusztus 28., péntek

Túrós kenyér

Ezt az érdekes kenyeret szintén a nemrégiben megtalált Kenyérsütés című füzetből mazsoláztam ki. Hm. Hát elég érdekes íze lett, de végeredményben nem rossz, de egy kicsit szokatlan számomra az íze. A kinézetével kapcsolatban is vannak fenntartásaim, de ez lehet megint az én ügyetlenségem, a kenyérsütés még mindig nem az erős oldalam:)
Nem mondom, hogy az olcsó kategóriába tartozik, mert fél kiló túró kell hozzá, a túró pedig nem igazán kedvező árú termékek közé tartozik mostanság.
Az eredeti recept kézzel készíti, de én ezt is beletettem a kenyérsütőgépbe dagasztásra, mert a gép sokkal jobban össze tudja dolgozni szerintem a tésztát.

A hozzávalók:

50 dkg liszt BL 55-ös
50 dkg sovány túró
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
3 dkg friss élesztő
2,5 dl tej

A kenyérsütőgéppel összedolgoztattam, majd formáztam és ráhelyeztem egy tepsire és pihentettem egy 3/4 órát még. Közvetlenül sütés előtt bevagdostam a tetejét, de ezt még mindig nem a legjobban csináltam, még van mit gyakorolnom.
200 fokon 20 percig sütöttem, majd 180 fokon további 25 percig. Miután szép színe lett - a recept szerint a kenyérnek kongania kell akkor jó - kikapcsoltam a sütőt, és a otthagytam kihűlni a kenyeret a sütőben.

Nincsenek megjegyzések: