2009. augusztus 6., csütörtök

Tejes zsemle

A tejes zsemle hozzávalói:

50 dkg liszt
3 dkg élesztő
2,5 dl tej
5 dkg olvasztott vaj
1 tojás
1 kk cukor
1 kk só

A hozzávalókat betettem a kenyérsütőgépbe és dagasztás programmal összedolgoztattam. Miután szépen elkeverte, megdagasztotta a gép kiöntöttem a tésztát és zsemleformákat készítettem. Kicsit pihentettem még, olyan 15 percet, amíg bemelegedett a sütő, majd 180 fokon sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem a zsemléket. Nekem 9 darab lett ebből a mennyiségből, bár nem egészen sikerültek egyformára, de ez már az én ügyenlenkedésem:DD
Kalkulációm szerint a 9 db zsemle 200,- Ft-ba kerül.
És másnap nem kell kalapács és fűrész ahhoz, hogy az ember feltudja vágni, mint a bolti "levegős" se íze, se bűze zsemléknek...

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Egyszerű és nagyszerű! Remek!:D

Yasmine írta...

Nem baj, ha nem egyformák, attól még nagyon szépek!! És valóban, van tartalmuk is. Én még tejest nem csináltam, de el tudom képzelni, hogy nagyon finom lehet. :-))

DebiGabi írta...

Szepyke,
:DDD

Yasmine,
Köszönöm.