2009. augusztus 18., kedd

Szilvás kalács

A kalács hozzávalói:

50 dkg liszt
6 dkg porcukor
1 tojás + 1 tojás sárgája a kenéshez
5 dkg olvasztott vaj
1 csomag vaniliás cukor
3 dkg élesztő
egy csipet só
kb. 1 deci tej az élesztő felfuttatásához

A lisztet összekevertem a porcukorral és a vaníliás cukorral, majd beletettem a tojást és a tejben felfuttatott élesztőt, valamint az olvasztott vajat. Jó alaposan összegyúrtam. Letakartam egy konyharuhával és pihentettem 1 órát. Kivajazott-lisztezett tortafomában nyomkodtam a megkelt tésztát, majd egy nagyobb és egy kisebb kört csináltam a tésztába, amibe a félbevágott szilvákat tettem egymás után. Minden egyes szilvát mielőtt a tésztára tettem megforgattam kristálycukorban. Ezután megint pihentettem egy fél órát, majd 180 fokos sütőben 30 percig sütöttem.
Igazság szerint a tetejét meg kellett volna még kenni egy tojás sárgájával, de erről szépen megfeledkeztem, amire csak a levégén jöttem rá. /Egy kicsit máshol jártak a gondolataim:DD/
A szilva kellemesen finom levet eresztett, ami jól belesült a tésztába.

4 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Juj de gyönyörű!!! A tetején a szottyosra sült szilvával...

Holnap a nagyszüleimhez megyünk, náluk kiélem a szilvázási hajlamaimat: bevásároltam egy jó kis szilvás lepényhez :-)

DebiGabi írta...

Viki,
Köszönöm.
Igazság szerint én nem nagyon szeretem a szilvát, de így egész jó íze lett. Nálunk a férjem szereti nagyon a szilvát, neki csináltam:D

Judith írta...

Huu, ez olyan jol nez ki! Milyen mas gyumolccsel erdemes meg ezt elkesziteni, (sajnos nem vagyunk oda a szilvaert) barack, alma, korte szobajohet?

DebiGabi írta...

Judith,
Szerintem barackal finom lehet még. Én már csináltam meggyel is, na az még valami isteni volt.