2009. augusztus 15., szombat

Rétesalmából almalekvár

A rétesalmám utolsó pár darabjából lekvárt főztem be. Kész. Elfogyott az összes alma. Almalekvárt, úgy mint a meggyet és a sárgabarackot Haas Quintin zselésítőszerrel tettem el, mert gyorsan el lehet készínteni. Az almánál talán az egyetlen macera, hogy miután az almákat gondosan meghámozta az ember le kell reszelni az egészet. De szerencsére ebben nagy segítségem volt a férjem, aki lereszelte helyettem az egészet, így megmaradt az összes ujjam:DDD
A lereszelt almákat felfőztem a Quitinnel, utána hozzáadtam a cukrot, felforraltam, 5 percig főztem és utána üvegekbe töltöttem. Fóliával lezártam a tetejét, majd fejre állítom őket öt percre.
Fanyarkás, savanyú íze lett a lekvárnak, de valahogy megmaradt a rétesalma íze benne, és mégsem édes, pedig 1:1 arányban adtam hozzá cukrot.
Télen, isteni finom egy jó kis palacsintához vagy egy finom süteményhez.

Nincsenek megjegyzések: