2009. augusztus 23., vasárnap

Rebarbarás gyümölcstorta


Ezt a rebarbarás tortát még pár héttel ezelőtt készítettem, mert a nagybátyáméktól kaptam egy nagy csokor finom rebarbarát a kertjükből. Gyümölcs tortát alkottam belőle, ami nagyon finom lett, mert a rebarbara fanyarkás, savanyú ízét jól ellensúlyozta a vaníliás puding, amit egy kicsit édesebbre főztem most.

Hozzávalók a tésztához:
4 tojás
18 dkg kristálycukor
8 dkg olvasztott vaj
15 dkg liszt
fél csomag sütőpor
valamint
1 csomag főzős vaníliás puding
1/2 liter tej
3-4 kanál cukor

8-10 szál rebarbara
cukor, ízlés szerint a megfőzésénél

1 csomag gyümölcsös zselé a tetejére

4 tojás sárgájába belekevertem a 18 dkg kristálycukrot, majd hozzáadtam 8 dkg olvasztott vajat. 15 dkg lisztben elkevertem egy fél csomag sütőport, amit szintén beledolgoztam. A 4 tojásfehérjét kemény habbá vertem és óvatosan hozzákevertem a tésztához. A gyümölcstorta formát kivajaztam és zsemlemorzsával megszórtam, belefolyattam a tésztát és 180 fokos sütőben 25-30 percig alatt készre sütöttem.
Miután megsült a tészta hagytam kihűlni, majd kifordítottam a formából. Közben elkészítettem a főzős vaníliás pudingot. Ezt a pudingot töltöttem a tésztában, majd ráhelyeztem az előtte már megfőzött az apróra vágott rebarbarákat.
A legtetejére pedig zselét készítettem el a leírás alapján, ami most szerencsésen sikerült is. Sajnos a zselével a torta tetején komoly gondjaim szoktak lenni. Már többször jártam úgy, hogy folyós maradt egész egyszerűen nem szilárdult meg, és inkább nem tettem rá a tortára.

2 megjegyzés:

Csibe írta...

Guszta, nagyon! Még soha nem csináltam semmit rebarbarából...valahogy eddig kimaradt...

DebiGabi írta...

Csibe,
Én gyerekkorom óta nagyon szeretem a rebarbarát, csak sajnos elég ritkán jutok hozzá. Szerintem nagyon érdekes íze van, bár a kislányom pl. nem hajlandó enni semmilyen rebarbarás dolgot:(