2009. augusztus 14., péntek

Mézes whisky-s fagyi

Egyre jobban kezdek belejönni a fagylaltkészítésbe. Hát igen, ha van az embernek egy jó alapfagyija, örök hála érte Szepyke-nek:), már csak az ízeket kell tudni variálni hozzá:DD
Íme a legújabb ötletkombinációm: mézes-whisky-s fagylalt. Alkohol tartalma miatt nem igazán ajánlott gyerekeknek, bár az én lányom azért bekanalazott belőle simán két gombócnyit, és még kért volna, annyira ízlett neki, de ennél többet már nem mertem neki adni:DD

Hozzávalók:

25 dkg mascarpone
2 dl tejszín
1,5 dl tej
3-4 kanál méz
kb. 0,5 dl whisky /J&B/

A hozzávalókat elkevertem egy tálban. A whisky mennyisége sacc per kábé 0,5 dl, ezt nem mértem pontosan, megkóstoltam keverés közben és adtam még hozzá, ha úgy éreztem nem eléggé érezni benne az ízét. Majd betettem a mélyhűtőben 1 órára. A fagylaltgéppel 25 percig kevertettem, elég hamar összeállt szép krémesre.
Nagyon pikáns íze lett a whisky-től és a méztől. Tálaláskor még csurgattam rá egy kis mézet, de ezt inkább csak a dekoráció miatt:o)

4 megjegyzés:

Csibe írta...

Nagyon jól hangzik!
Csatlakozom én is a fagyisok klubjához, megérkezett a kütyüm ;))

DebiGabi írta...

Csibe,
Üdv a fagyisok klubjában:DD
Kíváncsik vagyok milyen fagyikat fogsz alkotni Te is:)

szepyke írta...

Hoppá! Ezt csak most olvastam!:DDDD

DebiGabi írta...

Szepyke,
ISTENI:DDD