2009. augusztus 13., csütörtök

Egyszerű fehérkenyér

A kenyérkészítés nem a legerősebb oldalam. Zsömlék, kiflik már egész jól mennek, de a kenyérsütéssel még csak most kezdek isten igazából próbálkozni.
Elsőre ezt sikerült sütnöm. Egy szimpla, egyszerű fehér kenyeret.

Hozzávalók:

50 dkg BL 80-as fehérkenyér liszt
3 dkg friss élesztő
1 evőkanál cukor
1 kiskanál só
60 ml olaj
2,5 dl víz

A hozzávalókat a kenyérsütőgép dagasztó programjával összedolgoztattam, majd kiöntöttem az üstből és kenyérformát alkottam a tésztából. Bevagdostam a tetejét, egy fél órát még pihentettem, majd 200 fokos sütőben kb. 45 percig sütöttem, amíg megfelelőnek találtam a színét. A férjem, amikor este meglátta és megkóstolta, azt hitte, hogy a boltból hoztam. Ennél nagyobb dicséret, szerintem nem nagyon kell az embernek, tehát próbálkozom tovább a kenyérsütéssel:D

2 megjegyzés:

Zsuzska írta...

Hú, ez valami csodaszép lett!!! Büszke is lehetsz rá, nyugodtan! Fehér kenyeret még nem próbáltam, ha egyszer nekiállok, ilyet szeretnék. Majd jövök beszámolni! ;O)

DebiGabi írta...

Szia Zsuzska,
Köszönöm szépen.
:DD