2009. augusztus 7., péntek

Bableves fejtett babból

Igazság szerint a bablevesem receptje már fent van a blogon, ezt a képet azért tettem fel ide, mert ez a saját babtermésünkből készült. A változás csak annyi, hogy a babot nem áztatom egy éjszakán át, hanem rögtön felteszem a zöldségekkel (fehérrépa és sárga répa ízlés szerint, ki mennyit szeret benne) együtt főnni. Miután megpuhultak készítek egy fokhagymás-pirospaprikás rántást, amivel besűrítem, majd belefőzöm a kis krumpli gombócokat is.
Sokkal finomabb, jobb íze van a babnak így frissen, és most először kipróbáltuk egy kis tejföllel megbolondítva. Hmmm. Hát nem rontotta el, bár az is igaz, hogy én nagyon szeretek mindent tejföllel enni, még a milánói makarónit is, amitől a férjemnek a haja is égnek áll, amikor eszem a szép rózsaszínes tésztát:DDD

4 megjegyzés:

szepyke írta...

Imádom a bablevest, a Jókait, a simát. De legjobban a káposztást!
Jesszusom, az milyen finom!

DebiGabi írta...

Szepyke,
Káposztás??? Én még soha nem ettem olyat, de nagyon jól hangzik:)

szepyke írta...

Teljesen olyan, mint a Jókai. Jó sok füstőlthús, de megy bele egy jó adag savanyúkáposzta. És persze a káposzta jól átmosva, hogy ne nagyon legyen savanyú. Próbáld ki! Isteni! Jó tartalmas étel, a káposztát beleteszem rögtön és végig főzöm, a hússal. Imádom!

DebiGabi írta...

Hmmm.
Ki fogom próbálni, mert a káposztát viszont nagyon szeretjük:DD