2009. augusztus 2., vasárnap

Az első padlizsánkrémem

A padlizsán. Érdekes, hogy eddig valahogy még soha nem mertem venni. Enni ettem már többször is, ízlett, ízlik is, de itthon még nem készítettem belőle eddig semmit. Igazából nem tudom megmagyarázni miért, elég hülyén hangzik, de valahogy féltem tőle. Egy időben ugyebár az a hír járta róla, ha fémmel érünk hozzá megkeseredik, de ezt már egy ideje megcáfolták többen is. Ki lehet ezért nevetni, de tényleg nem mertem vásárolni. Eddig.
Múlt héten bent voltam az auchanban és nagyon szép padlizsánok voltak kirakva egész elfogadható áron. Vettem két darabot.
Az egyikből padlizsán krémet készítettem az alábbiak szerint.
A padlizsánt megmostam és 180 fokos sütőben addig sütöttem, amíg nem kezdett fonnyadni. Ekkor kivettem a sütőből és hideg vízbe tettem, lehűtöttem utána könnyedén lehúztam a héját. 1 fej hagymát apróra vágtam és olajon megdinszteltem, majd hozzányomtam egy nagy gerezd fokhagymát, amivel még egy kis ideig sütöttem. A padlizsánt felkockáztam és egy tálba tettem. Ráöntöttem a hagymás-fokhagymát, adtam hozzá kb. 0,5 dl olívaolajat, sót, feketeborsot és 3-4 kanálnyi majonézt, nyomtam rá egy fél citrom levét, majd botmixerrel összedolgoztam. Pirítóssal falatoztunk. Őszinte örömömre a kicsi lányom is megette, sőt kimondottan ízlett neki. A férjemnek és nekem is nagyon ízlett biztos, hogy fogok még a jövőben készíteni.

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Képzeld, én is idén ettem először...

Jah, és ma megint kb 80-al mentünk le a Balatonra, ahol aztán úgy leégtem, hogy holnap szerintem állok majd egész nap...:DD

DebiGabi írta...

Szegényke:((
Matrac???
Jobbulást a bőrödnek.

szepyke írta...

Mára elmúlt a színem...
De már úgyis teljesen átadhatom magam a barnulásnak!:D