2009. augusztus 3., hétfő

Almás rétes

Tele van a konyhám még a szombaton leszedett rétesalmákkal:)
Ha már ennyi rétesalmát szedtünk gondoltam ki ne maradjon egy jó kis almás rétes se. Bár ebben a hőségben igazán nagy élmény volt a sütőt bekapcsolni, de sajnos másképp nem lehet rétest sütni.
Az almás rétes egyszerűen elkészíthető, csak a réteslapokkal szoktam bénázni, mert akárhogy igyekszem, mindig sikerül legalább egyet elszakítanom, /még, ha csak egyet:DDD/
Kész horror, amikor én rétest készítek a konyhában:DD
Meghámoztam és leszeltem sacc per kábé 1,5 kg almát (nem mértem meg), amit megszórtam cukorral és fahéjjal. Alaposan elkevertem, majd kinyomkodtam a levét. Még szórtam bele 2-3 kanálnyi zsemlemorzsát is nedvszívónak, bár még így is kifolyt a leve, de az már nem rontotta el.
A réteslapokat egyesével megkentem tejfölös olajjal. Beletettem a cukros almát, és egy konyharuha segítségével óvatosan feltekertem, és átügyeskedtem a sütőpapírral kibélelt tepsibe. /Na ezt a részt utálom a legjobban./ A tetejét is megkentem még a tejfölös olajjal, majd 180 fokos sütőben 40 percig sütöttem, mert elég vastag lett az alma réteg és kicsit több idő kellett neki, amíg átsült. Jelen esetben 3 réteslapot használtam, így két rúdnyi rétes készült. Tálaláskor a tetejét megszórtam porcukorral.

2 megjegyzés:

Csibe írta...

Imádom!
A rétes miatt én is képes vagyok a legnagyobb hőségben is bekapcsolni a sütőt.

DebiGabi írta...

Én vizes törülközővel a nyakamban alkotok a konyhában... Amint kimegyek főzni a kislányom nagyon édes hozza is nekem a vizes törülközőt:D