2009. július 6., hétfő

Virsli kiflitésztában, vagyis tulajdonképpen hot dog:D


Ülök itthon a számítógép előtt romjaimban:(( Kicsi leányzómat elvitték a nagynénémék 6 napra nyaralni. Ez az első eset, hogy ilyen hosszú időre nincs velünk. Nem találom helyem már most, pedig még csak pár órája ment el. Mi lesz velem később??? Furcsa érzés, hogy nem sertepertél itt körülöttem nem nyaggat kétpercenként valamivel. Tudom, hogy nem kéne ezen rágni magam, de én már csak ilyen lökött nőszemély vagyok... Tudom a fejemben, hogy kell egy kicsi távollét egymástól, meg jó lesz a férjemmel kettesben tölteni egy kis időt, de akkor is nagyon hiányzik:((
Ezt a virslis kiflit még szombaton alkottam a kisasszony kérésére. A tészta alapreceptje Bea-tól van, még a Bodza konyhából, csak egy kicsit módosítottam rajta.

A tészta hozzávalói:
5 dkg élesztő
10 dkg olvasztott ráma
1 tk só
1 tk cukor
kb. 75 dkg liszt
5 dl tej
1 tojás a kenéshez
A vajat felolvasztottam, hozzáadtam a tejet, cukrot, sót belemorzsoltam az élesztőt, majd folyamatosan keverés közben adagoltam hozzá a lisztet. A liszt lehet, hogy egy kicsit kevesebb vagy több, nem mértem le pontosan csak öntögettem hozzá. Amint nem ragadt már nagyon a tészta nem tettem bele többet:) Fél óra pihenés, majd kinyújtottam a tészta felét kör formára, amit 8 felé vágtam és belecsavartam a virsliket. (A másik felét töltöttem, de ezt majd egy későbbi bejegyzésbe szeretném csak feltenni a blogra.) A tetejét megkentem tojásos tejjel és 180 fokos sütőben fél óra alatt megsütöttem.

6 megjegyzés:

szepyke írta...

Apám, ez tök jó!
A vajastésztás változat nagyon nehéz, ez könnyebb lesz ettől a tésztától?

DebiGabi írta...

Nekem nagyon könnyű, laza lett a tészta. De az igazsághoz hozzátartozik, hogy jól meg is kelt.

Gasztromami írta...

Ez nagyon guszta!

A kicsilány meg majd hazatér, tessék kihasználni :-)

DebiGabi írta...

Gasztromami
Köszke:)
Igyekszem kihasználni.
Lakást festek:DDD

Fruzska írta...

Hú ezt az én gyerekeim is befaliznák. Lehet megpróbálkozom vele. Én is most festek, az egész házat két szoba és a konyha kész. Most jön a gardrób szoba, átvarázsolva a kisszoba, fürdő, étkező és előtér. Mire végzünk, megőszülök. Ketten csináljuk a férjemmel, közben a gyerekeket is ki kell szolgálnom. Hát nem valami leányálom:)

DebiGabi írta...

Fruzska,
Te már előrébb vagy mint én. Én most épp nagyszobát pakolom össze, utána festem. Ráadásul van vagy 50 cserepes virágom itt:))) Jajajaj. És még hátravan a konyha, fürdőszoba, előszoba... De egyszer csak kész lesz:DDD