2009. július 28., kedd

Töltött paprika

Egy régi-régi, de nagyon finom étel. Szeretem, mert tulajdonképpen gyorsan elkészíthető. Az Anyukámtól én így tanultam az elkészítését.

Hozzávalók:

A töltelékhez
60 dkg darált hús (vegyesen marha-sertés)
1 tojás
20 dkg rizs

piros paprika
fekete bors

tv paprika ízlés szerint

Szószhoz:
sűrített paradicsom (nagy dobozos)
2 kanál cukor
liszt
olaj

A darált húsba belekevertem a tojást és a rizst. Sóztam, borsoztam, pirospaprikáztam, ezekből nem írok mennyiségeket, mert ki miből, mennyit szeret benne, ízlés szerint. A paprikákat alaposan megmostam - jelen esetben én 3 db-ot használtam. Ezeket a leányzóm megtöltötte a töltelékkel, majd a maradékból gombócokat formáltunk közösen. Belehelyeztem egy lábasba az összesen és felöntöttem vízzel. Majd addig főztem, amíg a rizs megpuhult, ami kb. 1 óra volt, de ez függ a gombócok méretétől is.
A paradicsomszószhoz készítettem egy laza rántást, amihez adtam egy kevéske vízet a többi részét pedig a töltelék mellől kiszedett lével hígítottam tovább, utána belekerült a paradicsomszósz. Ezt is sóztam és cukroztam, mert mi ezt a szószt édeskésen szeretjük. Legvégül beletettem a töltött paprikákat és a gombócokat és még egyszer felfőztem.

3 megjegyzés:

Csibe írta...

Nagyon guszta! Anyukám is istenien csinálja. Én még nem próbáltam, pedig már nagyon itt lenne az ideje ;)

DebiGabi írta...

Csibe,
Köszönöm:D
Én is csak ilyenkor nyáron szoktam készíteni egy évben csak egyszer:-)

szepyke írta...

Imádom, imádom, imádom!