2009. július 1., szerda

Tiramisu

Tegnap délután nálunk volt a barátosnőm a két csajszikájával. Nekik készítettem ezt a tiramisut, ami nagyon-nagyon finom lett. Valamelyik nap bent voltam vásárolni a Lidl-ben és le volt árazva a Mascarpone sajt. Vettem is gyorsan két dobozzal, mert viszonylag elfogadható volt az ára. Gondoltam, majd lesz belőle valami finomság.
Amióta írom a saját kis blogomat olyan kajákat kezdek megalkotni, amiket eddig még sose csináltam otthon. Azt is bevallom (szánom-bánom bűnöm), hogy tiramisu eddig csak dobozos por verzióban készült nálam. De megígérem soha többet!!! Mostantól csak friss alapanyagokból fogom elkészíteni, mert így valami fenomenálisan isteni finom:DDD
Tiramisu hozzávalói, ahogy most készítettem:
25 dkg Mascarpone
2 csomag babapiskóta
4 kanál kristálycukor
4 db tojás
2-3 dl kávé
rumaroma (3-4 kanálnyi)

A 4 tojás sárgáját a kristálycukorral addig kevertem, amíg a cukor teljesen elolvadt. Utána hozzákevertem a Mascarpone-t. Egy kicsit félretettem, amíg a tojások fehérjéit kemény habbá vertem kézi habverővel, mert a háztartási gépem még mindig rossz:((. Végül beledolgoztam óvatosan a kemény tojáshabot a tojásos krémbe. Lefőztem 2 adag hosszú kávét, amibe belekevertem a 3-4 kanál rumaromát, - amorettom sajnos nincs itthon momentán -, és öntöttem még egy kevéske kb. 1 dl vizet hozzá, hogy ne legyen túl erős a kávé.
A babapiskótákat egyesével belemártogattam a kávéba és egymás mellé pakolásztam egy tálban. Miután megtelt a tál alja rákentem a krém felét, utána megint kávés babapiskóta a tetejére a maradék krém. Hűtőbe tettem pár órára, majd tálalás előtt még megszórtam a tetejét kakaóporral.
A csajoknak (kicsik és nagyok) tányérján csak a kakaópor maradt, amit mellészórtam:DDD

6 megjegyzés:

szepyke írta...

Ha engem látna valaki, amikor tiramistut csinálok... Én nem mártogatom a babapiskótát, hanem beteszem az edénybe és egy nagy fecskendővel felszívom a kávét és azzal bespriccelem őket...
Nekem van Amaretto likőröm hozzá. Két éve vettem és mivel elég spórolosan használom, még mindig félig van az üveg. Jah, és van egy fehércsokis-baileyses változatom. Nah, attól a küszöbömön szüköl mindenki egy adag repetáért...:DDD

DebiGabi írta...

Szepyke,
Azért megnézném, amikor a fecskendővel spricceled a babapiskótákat. Nem semmi látvány lehet:DDD
A múlt hétvégén én kávés bailey-s ittam. Hmmm...
De erről a fehércsokis változatról most hallok először.
Nem lehet rossz:))

szepyke írta...

Sőt, bazi finom.
Majd csinálok és feltöltöm...

Nyanyi írta...

Tényleg nagyon finom volt! Alig bírtam kivárni, hogy elkészüljön a fotó!!! :P

DebiGabi írta...

De megérte várnod:DDD

Nyanyi írta...

NANÁ! Tudok türelmes lenni máskor is!!! :D