2009. július 29., szerda

Tarka barka

Hozzávalók:
25 dkg vaj vagy ráma
35 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom héja reszelve
6 db tojás
50 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor
2 kanál kakaópor

A vajat, porcukrot és a vaníliás cukrot habosra kevertem, majd belereszeltem a citrom héját. Utána egyenként belekevertem a 6 db tojást. Kimértem a 50 dkg lisztet, amibe belekevertem a sütőport, majd beledolgoztam tojásos-vajas krémbe. Jól összekevertem, majd egy sütőpapírral kibélelt tepsibe kanalaztam a tészta felét, kisebb-nagyobb kupacokba. A maradék tésztához hozzáadtam a 2 kanál kakaóport és jól összedolgoztam, majd belekanalaztam a barna krémet a fehéres krém közé. Nem kell összedolgozni, mert összesül szépen. 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsült.
Mivel én is csatlakoztam a "Főzz az egészségedért" mozgalomhoz, igyekszem majd a hozzávalókat friss dolgokból elkészíteni. Bár én eddig sem használtam por alapú műételeket. Lehetőségeim szerint kikalkulálom, hogy mennyibe került.
Tehát a költségek sacc/kb: ráma 170,- Ft, cukor 100,- Ft, tojások 180,- Ft, liszt 60,- Ft, citrom 20,- Ft, kakaó 30,- Ft, vaníliás cukor 30,- Ft, fél sütőpor 30,- Ft.
Ez a sütemény kb. 620,- Ft-ba került.
Az elkészítés a sütéssel együtt 45 perc.




Itt még nyers a tészta, és látszik, hogy nem dolgoztam össze

7 megjegyzés:

szepyke írta...

Itt meg én vagyok, és kérek!
Két szeletet kérek és valamilyen fagyi van hozzá?

:D

DebiGabi írta...

Szepyke,
Még langyos a süti nemrég sütöttem. Citromos fagyi megfelel?
Ablaknyitás. Fénypostázom:DD

szepyke írta...

Viccelsz?
Ebben a kánikulában, tárva,nyitva van. Várom!:D

DebiGabi írta...

Nálatok sem mozdul a levegő???
Elküldtem:DDD

szepyke írta...

Hát, meg sem mozdul. Az előbb bekapcsoltam a klímát, mert már azt hittem, hogy állok a zuhany alatt. Utálom ezt a nedves meleget.

DebiGabi írta...

Egész délután a konyhát takarítottam a festés után. Olyan volt, mintha szaunáznék...:((

szepyke írta...

Nah, mit hoztam? Vár rád nálam egy kérdés, gyere nézz be hozzám!:D
http://szepsegtar.blogspot.com/2009/07/volt-egy-listam-es-most-felidezem-vagy.html