2009. július 8., szerda

Paradicsomos húsgombóc

Egy újabb étel, amit évek óta nem készítettem. Már csak ezért is jó, hogy elkezdtem ezt a blogot írni, mert tényleg egyre régebbi receptek jutnak eszembe, és kerülnek a kezembe. Valamelyik este eszembe jutott, hogy a múltkoriban vásároltam több adag darált húst, amit lefagyasztottam. Nosza, gondoltam készítek belőle valamit, ami már régen volt. Most, hogy jobban belegondolok a lányom még nem is evett ilyet, pedig mindjárt 7 éves lesz pontosan egy hónap múlva:))
Hozzávalók a húsgombóchoz:
60 dkg darált hús (marha-sertés vegyesen)
1 tojás
4 kanál búzadara
1 kisebb fej hagyma reszelve
2 gerezd fokhagyma
só, bors
A hozzávalókat beletettem egy tálba és kis kacsóimmal:)) gondosan összedolgoztam. Majd kisebb gombócokat formáztam belőle és olajon megsütöttem szép pirosra. Félretettem addig, amíg elkészítettem a paradicsomszószt.

A paradicsomszósz hozzávalói
:
1 nagy doboz paradicsompüré (spar féle budget)
1 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek kanál liszt
3-4 levél friss bazsalikom
egy csipet só, bors
A hagymát apróra vágtam és egy kevéske olajon megdinszteltem, majd rászórtam a kanálnyi lisztet ez csak egy egészen picit pirítottam csak, viszont a liszttől egy kicsit sűrűbb lett a szósz. Belenyomtam a fokhagymát és felöntöttem a paradicsomszósszal, fűszereztem. A bazsalikom leveleket apróra vágtam és szintén hozzáadtam, majd főztem egy negyedórát. Legvégül belepakolásztam a kisült húsgombócokat. Egyszerű főtt krumplival tálaltam. Nagyon kellemes finom íze volt a leányzónak is nagyon ízlett szerencsére.

6 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Én főzni szoktam a gombócokat, és rizzsel, nem darával, de nagyon tetszik ez a verzió!

Paradicsomos húsgombócot szoktam én is, szemben a töltött paprikával :-)

S kell annál több, hogy a lányod is jóízűen ette? :-)

DebiGabi írta...

Viki,
Nem nagyon érezni benne a darát, viszont jól összetartja.
Nekem is nagyon ízlett, az meg külön öröm az embernek, ha a gyermeke jóízűen megeszi, amit főz és nem csak tologatja ide-oda a tányéron, azzal a felkiáltással, hogy nem vagyok éhez:(
Viszont, most hogy írtad a töltött paprikát, lehet készítek valamelyik nap. Én nagyon szeretem.

Raindrop írta...

Óóóó, de nagyon szép ez!
Az első 10 kedvenc kajámban benne van... Hajaj. :D Baromi gusztusos!

DebiGabi írta...

Raindrop,
Köszike:DDD

Raindrop írta...

Megcsináltam Gabi!
Beledöglöttem volna, ha ma nem ehetek! :DD

DebiGabi írta...

Raindrop,
Olyan jót nevettem, amikor elolvastam a megjegyzésedet. Remélem ízlett is:DDD