2009. július 4., szombat

Málnás mascarpone-s piskóta

Egy újabb sütemény, amit most készítettem először. A látványa nem lett igazán szép, de az íze kárpótolt minket a nem túl szép kinézetért:DD Tulajdonképpen, majdnem úgy néz ki mint egy piskótatekercs:(( A legnagyobb tepsimben sütöttem, de ilyen szép vastag maradt a piskótatésztám. Most, amikor jó lett volna, ha egy kicsit összeesik (mint máskor), eszébe sem jutott. Szép magas maradt...

A piskóta tésza hozzávalói:
6 db tojás
6 kanál rétesliszt
6 kanál cukor
egy csipet só
egy csipet szódabikarbóna
A krémhez:
2 dl tejszín
10 dkg porcukor
25 dkg mascarpone
valamint
30 dkg friss málna

A 6 db tojássárgájához hozzáadtam a 6 kanál cukrot, amit addig kevertem, amíg a cukor teljesen elolvadt. Majd kanalanként hozzáadtam a réteslisztet, valamint belekerült a só és szódabikarbóna. A tojás fehérjéket kemény habbá vertem és óvatosan beledolgoztam a tésztába. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a tésztát és 180 fokos sütőben 30 perc alatt megsütöttem. Miután kivettem a sütőből egy nedves konyharuha alatt hagytam kihűlni.
Amíg a tészta teljesen kihűlt elkészítettem a krémet. A hideg tejszínt felvertem habbá, beletettem a porcukrot majd hozzáadtam a mascarpone-t. Ezt a krémet rákentem a piskótatésztára, végül rászórtam a málnákat. Végül a sütőpapírral úgy-ahogy feltekertem a tésztát. Hűtőbe tettem egy éjszakára. Tálaláskor a tetejét még megszórtam szeletelt mandulával.

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Mákom van, hogy nem szeretem a málnát... Mostanában sűrűn nyalogathatnám a monitort...
De lassan jön a barack, akkor viszont érzem, hogy gondban leszek! :D

trinity írta...

Nekem a látvány is megfelel tökéletesen:)))Kérnék egy picit, imádom a málnát...a mascarponét is...az egészet:))))

DebiGabi írta...

Szepyke
Én nagyon szeretek minden málnás dolgot:DD
Vizuális típus lévén, elképzelem, hogy nyalogatod a monitort mikor jobbnál jobb táplálkot látsz:o)

Trinity,
Küldenék, de már eltakarította a párom az utolsó szeletet is:DDD