2009. július 23., csütörtök

Hamburger házilag

Lehet, hogy sokan elítélnek ezért, de én imádom a hamburgert. Régebben emlékszem Anyukám még gyermekkoromban sokszor készített házilag, bár a bucizsemlét nem ő sütötte hozzá, hanem megvásároltunk.
Az utóbbi időbentöbb blogon találkoztam hamburgerekkel és gondoltam én is megpróbálkozom vele:) Ha pékáru, akkor természetesen a receptet Limara pékségében kerestem, és persze találtam is egy fantasztikus hamburger zsemle receptet. Köszönöm:DDD
A buci hozzávalói:
40 g olaj
1 tojás
2 dl tej
2 evőkanál cukor
1 teáskanál só
100 g joghurt
60 dkg liszt
2 dkg élesztő
Az összes hozzávalót beletettem a kenyérsütőgépbe dagasztó programra. Miután megdagasztotta helyettem a gép:)), kiöntöttem a tartályból és zsemleformákat alkottam a tésztából. Pihentettem még egy fél órát, majd megkentem a tetejüket tojássárgával és megszórtam egyik-másikat szezámmaggal. Sütőben 180 fokon kb. 20 perc alatt készre sütöttem.
Miután megsültek a ketté vágtam őket és a tetejét bevágtam egy kicsit és oda sajtszeleteket olvasztottam bele.
Hamburger húsit így készítettem el:
60 dkg darált hátszínbe belekevertem a egy tojássárgát, fűszereztem sóval és borssal, adtam hozzá egy kanálnyi mustárt, majd megformáztam és megsütöttem őket szép pirosra a raclette sütőn.
Mi tettünk a hamburgerekbe salátaleveleket, lilahagymát, paradicsomot, uborkát, mustárt és ketchupot, de ez már ízlés dolga, hogy ki mit szeret beletenni.
Jövőbeni terveim között szerepel, hogy faszénes grillen sütöm meg hozzá a húsikat.

7 megjegyzés:

harmony írta...

dehogy ítél el... :) én is imádom...
nagyon jól néz ki a képeken, finom volt?:) milyen kenyérsütőd van?

DebiGabi írta...

Szia Harmony,
Isteni finom volt:DDD
Hauser, a nagyobb fajta. Már megvan egy pár éve, de igazából most kezdtem csak jobban használgatni:)

H. Bea írta...

te! neked is megártott a nap?
(én piszok szarul vagyok 30 fok fölött, de nem ez a lényeg)
ez az egyik legjobb kaja!!!!!!!!!!

eszméletlen étvágygerjesztő a hamburgered!!!!!

DebiGabi írta...

Szia Bea,
:DDDD
Én imádom a napot, de ez már túlzás nekem is.
Vízben még hagyján...
Különben ezt még másfél hete készítettem, most nincs az az isten, hogy begyújtsam a sütőt:((

Csibe írta...

A "hagyományos" hambit én is imádom! Nagyon szépek a zsömik!

DebiGabi írta...

Csibe,
:DDD
És az ízűk. Érdemes megsütni őket, főként, ha egy kicsit hűvösebb lesz.

Scofield írta...

zsír:) két hete én is elkészítettem, szintén Limara bucijával:) Gratulálok.